Gå til innhold

rutiner ved 4mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke rutiner har/hadde dere andre med deres små i denne tiden?

Synes det er vanskelig å vite om vi gjør riktig. Han klaget og sutret mye den siste uka, det kan jo være tenner som kommer også.

Er usikker på om han får for mye eller for lite søvn.

Vi har kjøpt hus og pusser opp det nå, skal flytte inn 1 oktober så det begynner å bli knapp tid. Har ofte tatt han med opp dit slik at han sover der fra ca kl 11 til klokka 13, mens jeg får gjort masse. Han pleier alltid også å ta seg enliten lur på morgenen ca mellom 8-9. Når vi kommer hjem rundt kl 1330 får han mat og det varierer veldig om han sovner eller ikke. Om han sovner etter kl 15 er det vanskelig vekke han ordentlig før han skal spise og stelles for kvelden.

Legger han for kvelden ca kl 20 og han sover som regel helt til kl 0630.

Vet ikke hvor mye søvn han egentlig skal ha på dagen?

Er fryktelig usikker her.

Jeg hadde satt stor pris på om dere kunne fortelle meg hvilke rutiner som fungerer best for dere.

E

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er våken ca 2timer mellom soveøktene. Har som regel 3, noen ganger 4, dagdupper avhengig av varighet og når han står opp om morgenen. Så han sover vel noe sånt som 16timer i døgnet.

Vi legger ham som regel mellom 19 og 20, det avhenger av når han har ettermiddagsduppen sin. "Står opp" mellom 06 og 8.30...

Som du ser, dagene varierer ganske mye hos oss.

Skrevet

Vi står opp ca 09.00 og han legger seg ca 19.30. På dagen er han våken 1-2 timer mellom hver dubb og hver dubb er på ca 1 time. Om natten spiser han to ganger og er våken ca 1/2 time tilsammen da.

Vi vekker han aldri (med vilje), og kan de egentlig få for mye søvn?

Føler at jr regulerer søvnen sin veldig bra nå, og vi hjelper han med å ha fine kveldsrutiner.

Skrevet

Vi har legging mellom 19.30 og 20.00 stort sett. Då søv ho til 7-8 og får pupp. Enten sovnar ho igjen med ein gang og søv vidare 1-1,5 time, eller så vil ho stå opp. Så då varierer dagen litt utifrå det.

Søv 3-4 gangar i løpet av dagen, frå 20 min til ca 1 time. Siste lur sånn ca i 17 tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...