Serenity Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Når begynte dere å få fast leggetid på de små, som dere ønsket å ha som leggetid? Her roer hun seg for natten når vi gjør det, enten det er 2230 eller 2330. Ønsker å ha 2000 som leggetid, som med storesøster, men foreløpig ser det ikke ut til at jeg klarer å styre hennes søvnmønster, hun sover når hun har behov for det (5 uker gammel).. I tillegg har hun kollikk, og skriketoktene varer som regel fra 2000 til 2200. Hvordan gjør dere det for å legge sovingen til et bestemt tidspunkt på kvelden?
Gjest Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Her har det gått av seg selv. Han ble tidligere og tidligere trøtt på kveldene, så nå legges han rundt 19.30 tiden. Har ikke stressa noe med nattarutinene, det har han ordnet selv. Han begynte å få sånn ca. rutine på det når han var 2,5 mnd. Nå er han 4 mnd.
*ale* Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 heheh... eldste jenta mi kom ikke skikkelig i rutine før hun var 2,5 år.. Lærte av det, så lillemann her sover før kl 20 hver kveld. Begynte dagen vi kom hjem fra føden..
Ranveig R Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Guteen vår blei trøtt tidlegare og tidlegare om kvelden då han var 10 veker. Då la han seg rundt midnatt, då han var 14 veker var han stort sett i seng til 20.00. Eit par veker seinare var det 18.30. Sov til 8-9 (med matpausar då). Vi gjorde ingen ting, anna enn å "lytte" til babyen. Han blei sur og grinete utover kvelden, så omsider skjønte vi at han var trøtt, og då la vi han tidlegare...
Tibra Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Lillesnupp er ikke så motakelig for mine spede forsøk på rutiner (ender alltid i hylgrining hvis eg prøver å legge ham tidligere på kvelden selv om eg omtrent står oppi sengen hans og stryker på han, og det tåler ikke mammaen), så han får regulere seg selv. Sovner i 22-2230 tiden, men sover da gjerne 8 timer i strekk uten pupp Regner med at han blir trøtt tidligere og tidligere etterhvert (han er akkurat 3 mnd) slik som Ranveig R beskriver, så orker ikke stresse med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå