Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Har en datter på 5 år som er forferdelig tynn. Hun er ca 118 cm høy og veier ca 18 kg. Er bekymret for henne siden hun heller ikke spiser noe særlig.. ( Har sloss i snart 4 år ved matbordet..) Ser at hun har tatt av,buksene detter av henne... uff... blir så fortvilet og lei.. Er det noen plass på nettet der en kan finne normalvekt ut fra høyde?
Loise Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Har ei lita jente som heller ikke vil spise, så jeg har vært og sett på vekstkurver på www.who.int/childgrowth/standards/en/
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. september 2006 #3 Skrevet 8. september 2006 Sånn var jeg også, ei lita småspist flis. Nå er jeg 28 år og fortsatt lita og sped, men frisk som en fisk. Det er ganske vanlig at barn har en periode i 5-6 års alderen hvor de har liten apetitt og plutselig "ikke liker" det ene og det andre. Hvis du er bekymret kan du kanskje snakke med legen/helsestasjonen om det? Jeg kan ennå huske hvor slitsomt det var med alt maset om å spise mer, at jeg var tynn etc. La henne slippe det, det hjelper uansett ikke.... Jeg tror det er meningen at noen av oss skal bli store og andre skal være små. Kanskje din jente er en av oss små?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Sønnen min er 115 cm og veier 17,7kg. Han er slank men ikke for tynn. Tror ikkke du trenger å bekymre deg.
PMST Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 sønnen min er 111 cm og 20 kilo .. nettopp fyllt 5 år.. han er vel litt kort ser jeg i forhold til kompisene sine=) ..
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 20. september 2006 #7 Skrevet 20. september 2006 Datteren min er også veldig tynn, men hun spiser masse! Hun er ca 105-110cm og veier 14,5kg. Har slitt en del med mage prob, sikkert derfor hun er tynn... Hun har fulgt sin egen kurve, derfor har hs aldri sagt noe på det. Til sammenligning så er lillebror på 6mndr like tung nå som hun var da hun var 1år. Selv om de veide det samme da de ble født...
Gjest Skrevet 20. september 2006 #8 Skrevet 20. september 2006 Vår gutt er 4,5 år. Han er 110 cm og 16 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå