Gå til innhold

er det bare meg?

englegutt/2prinsesser+spiren

Anbefalte innlegg

Skrevet

som har hatt kjempe fine fødsler? når folk spør hvordan fødselen gikk svarer jeg "hadde alle hatt sånne fødsler hadde ingen gruet seg til neste!" selv om det var to veldig forskjellige fødsler, var begge kjempe fine (første på 20 timer og andre på 2,5 time) ja det gjorde vondt og presse ut ungene men ikke så vondt som mange beskriver her! jeg har bare posetive minner fra begge fødslene!

flere som har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg vil ikkje seia at eg har negative minnerom fødselen, men eg veit heller ikkje om dei er positive. Eg hadde då maserier som ikkje fungerte i 3 døgn, før dei skikkelige riene kom. Som førestgongsfødande er det ikkje så lett å skilla maserier frå dei skikkelige sånn med det første. Så det endte med at me vart sende heim to gongar. Den siste gongen var me berre heima ein times tid då. Så tok det ca 13 timar frå me kom inn siste gongen til poden var ute.

Eg er ikkje skremd av dette og vil med tida få fleire barn. Det einaste eg ynskjer er at det er ei ledig fødestova neste gong....

Skrevet

Første var ikke så bra. AKutt KS, placentaløsning, mista nesten dattra mi..

Men andre var flott fakstisk.

Vondt seff, men hadde kontroll og det var god stemning. Ikke redd for å føde igjen..

Skrevet

Bare timer etter at lillefjert var født, sa jeg til Jm at dette kunne jeg tenke meg å gjøre om igjen! Og jeg fødte uten smertestillende! Fødselen tok 5,5 timer, så det var fort til å være førstegangs.

Ser tilbake nå på fødselen som veldig fin og rolig. Eller så er det bare jeg som har fortrengt ting =D

Skrevet

det er deilig å høre andre som også har hatt fine fødsler:)

Skrevet

Første fødselen var veldigt hard. Men den andre gikk som en drøm=) Første begynnte med at vannet gikk 9t etter var tvillingene ute. 2 gang startet også med at vannet gikk 6t senere var tvillingene ute. Nå sitter jeg her med 4 fantastiske barn=) Og smertene ble glemt med en gang jeg fikk de i armene=)

Skrevet

Jeg syns jeg hadde en flott fødsel, noe over 4 timer fra første ri til ungen var ute. Var i fin form, og vi spøkte og lo litt mellom pressriene. JM sa at det var en av de enkleste fødslene hun hadde vært med på. Det var vondt, ja, men langt fra så vondt som jeg hadde forestilt meg og var blitt fortalt. Det var utelukkende en positiv opplevelse!!

Skrevet

Bortsett fra ei "jordmor from hell" med førstemann har jeg hatt 8 supre fødsler.

Skrevet

min fødsel var fantastisk! ble satt igang torsdag morning og fødte fredags kveld. Hadde bare mase rier fram til halv 6 fredags kveld, og de var ikkje vonde. de tok fostervatnet mitt hlav 6 og gutten min var ute ti på 9 om kvelden. tok 3,5 time når det satte i gang. og eg syns ikkje det gjorde vondt, var bare sinnsjukt adrenalin kick. jordmora sa til meg at eg hadde hatt ein drømme fødsel etterpå. Da er nesten som eg kvir meg til neste fødsel, for eg trur ikkje eg er så heldig igjen!! Prøver å sei til andre kor fantastisk da va, men dei trur rett og slett ikkje på meg

Skrevet

Synes jeg hadde en kjempefin fødsel. Kom veldig brått på siden vannet gikk 25 dager før termin - så jeg rakk ikke grue meg...hehe. Riene var ikke vonde fram til 5 cm åpning, noe som jo var luksus. Fødte med epidural siden lillegutt kom ut med tærne først. Vi ble veldig godt tatt vare på og hele seansen varte 9 timer fra vannet gikk. Ble veldig overrasket over at alt gikk så greit og sa 5 min etter at lillegutt var ute "at dette kunne jeg godt gjøre igjen" (full av endorfiner vettu :) Nå 3 mnd etterpå synes jeg det er kjemperart at jeg har vært igjennom en fødsel - er litt uvirkelig liksom :)

Skrevet

Jeg hadde en veldig postiv fødsel, og kunne godt gjøre det en gang til :) Brukte bare 1 time og 45 min, så var lillegutt ute:) Var ondt ja, men ikke sånn forferdelig, fødte også uten noen form for smertelindring, var ikke i nærheten å ha behov for det engang :)

Skrevet

Min var helt grei! Holdt på i 21 timer. 19 av timene var helt ok - ikke spesielt vondt! Gikk oppe hele tiden, var på sykehuskafeen og spiste, så på dvd....etc... De to siste timene kunne jeg vært for uten, men de gikk jo fort! Når folk spør, så sier jeg 19 timer ok, de to siste var som å drite en fotball!!!

Skrevet

Hadde egentlig en kjempepostiv fødsel tatt i betrakning.... Hun lå i uoppdaget sete, epiduralen virket ikke, gikk fra 2-9 cm på 40 min, måtte taes med tang... osv..

Var jo vondt, men langt på nær så ille som jeg hadde inntrykk av på forhånd... og jeg gruer meg ikke til neste fødsel...

Gjør det lett igjen... 2 timer etter fødselen sprang jeg i trapper.. så formen etterpå var det ikke noe å si på...

Skrevet

Jeg hadde også en super fødselsopplevelse!

Det var 12 timer med veer på sykehuset før snuppa kom. Klart det var vondt, men smertene var definitivt ikke det verste jeg har kjent. Synes faktisk det var verre å sy etterpå...

Tenker på fødselen hver dag (snuppa er nå 2,5 mnd) og har bare gode minner. :o)

Skrevet

For min del var det sprøytestikket med bedøvelse i mellomkjøttet, før syinga som gjorde mest vondt.

Utnom det, så kan jeg godt gjøre dette flere ganger:)

Ikke alle jeg kjenner som mener det samme merker jeg. Trist synes jeg.

Skrevet

jeg hadde en kjempefin fødsel! Sa til mannen min 3min etter fødselen at dette ville jeg gjøre igjen... snart...!

Klart... var jo vondt og slitsomt å presse ut jenta, men ikke slik jeg hadde forestillt meg.

Fødselen varte i 14timer.. pressrier i 50min :)

Skrevet

Nei da, jeg har også hatt to flotte fødsler. Begge var raske. Jeg er stolt av hvordan jeg taklet fødslene også. Den siste fødselen var helt fantastisk. Jeg var så tilstede og å se at barnet kom ut var sterkeste jeg noen sinne har vært med på. Ikke synes jeg det var spesielt vondt heller. Brukte lystgass under første fødsel, men det rakk jeg ikke under andre fødsel (tok bare 22 min fra jeg kom inn til barnet var ute!).

Det eneste som ikke har vært positivt har vært ettervirkningene av første fødsel. Jeg revnet mye. Et av stingene ble aldri helt bra, og det forårsaket mye smerter i ettertid (særlig ved samleie). Nå håper jeg at fødsel nr to sørget for at de dumme stinget forsvinner. Måtte nemlig sy mye denne gangen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...