Gå til innhold

Hva bør eg være obs på nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slimproppen min gikk i dag... Er det noe eg bør være obs på i den forbindelse da? Noen som ha gått over termin når proppen har gått 5 uker før termin??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slimproppen min gikk for 2 dager siden, og jeg var hos jm idag og tok dette opp. du bør være obs på utfloden din. det kan hende du lekker fostervann, men det er svært sjeldent. du bør også være nøye med hygienen. slimproppen holdt jo ting lukket og sørget for at du ikke fikk infeksjoner i fødselskanalene.

du kan sikkert kjenne åpning også nå... :) men du bør ikke rote for mye der inne, det kan være farlig.

jeg kjente på min åpning i natt av ren nysgjerrighet, og det var ikke noe behagelig. nesten litt vondt. fikk nesten inn en pekefinger, så jeg har et stykke igjen... :)

men jordmoren sa at jg aller helst skulle la være med å kjene på åpningen, så jeg holder meg unna fra nå av:)

er du sikker på at det var slimproppen som gikk forresten?

jeg hadde en falsk alarm en gang skjønner du.

jeg hadde da en del kynnere og rier, og litt etterpå så fant jeg DEN slimklatten i underlivet... den var blank og hadde litt gult i seg. (sorry details..hehe)

og jeg var sikker på at dette var slimproppen. men det var faktisk bare litt ekstra slim som ble produsert som følge av kynnere og rier...

slimproppen er blank og har en brun eller rød farge i seg..

lykke til da!!! :)

Skrevet

I forrige svangerskap gikk slimproppen min 2 uker før termin. Likevel gikk jeg 9 dager over tiden før litj-tuppa ville ut... Jeg gikk også rundt med åpning noen uker før fødselen..

Vanligvis innebærer slimproppavgang/tegningsblødning at fødselen starter i løpet av timer eller dager, men det trenger slett ikke skje.

Skrevet

Jordmora vår sa at det ikkje trengte å ha en brun/rødfarge i seg.. det va kun i tilfeller der eg kunne være sår...

Selvsagt kan eg ikkje være sikker på at det va slimproppen, men det va ganske mye slim og va veldi tjukk... Langt fra noe vanlig utflod, for det har eg hatt mye av før..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...