Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Må si jeg ikke er så veldig fornøyd med den bilstolen..hun sitter jo så bratt...syntes jeg hørte snakk om her inne,at man kan legge noe i setet på bilen,under basen ,for at det ikke skal bli så bratt.men sørge for at den oransje delen ikke vises selvsagt:) er det godkjent med det da eller?og evt hva har dere brukt under basen?
mamman til to prinsesser Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Er usikker på om det å legge noe i setet, men vi tok ut basen når vi skulle kjøre lengre turen. Stolen blir ikke så bratt når du bare bruker stolen.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Setet er veldig forskjellig fra bil til bil. I min søsters bil sitter barnet veldig mye brattere enn i vår bil, siden setet i bilen har mer heling. Og det finnes en slik sak til å legge i bunnen av det. Det fulgte hvertfall med når jeg kjøpte sete, slik at det ikke ble så bratt for ryggen, og god nakke støtte på. Slik at ungen ikke får den knekken i nakken. Nå kjøpte jeg sete for endel år siden, så hva som følger med i setene nå aner jeg ikke. Men jeg veit at i sverige så har de veldig masse ekstrautstyr til å kjøpe til dette. En kjempebra nakkestøtte, som festes i sete. Kjøpte en selv for under femtilappen.
turbogutt Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 vi er heller ikke fornøyd med den stolen. sitter alt for bratt. Vi brukte bagnett istedet de to første mnd, og nå bytter vi litt på med stol og bag.( han er tre mnd) Men allerede nå virker det jo som om stolen begynner å blii liten. Noen andre som syns det. Gutten vår veier ca 6,5 kg
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 5. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2006 Ja det var med sånn nyfødtpute for å ha i setet,men det hjelper ikke.hodet henger jo ned,å tar nesten borti føttene..ser ikke bra ut nei..
-CSF- Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Vi hadde også det problemet, men vi fjernet puten under rompa og vi fjernet polstringen som er rundt overkroppen/hodet også... Nå sitter hun fint som bare det i stolen !! Prøv, det kanskje hjelper.
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 5. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2006 Hvor gammel var hun da?mi er 3mnd...
-CSF- Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 Hun var ca 3 1/2 mnd når vi fjernet allt... =) Jeg syns det så litt rart ut at det skule bli bedre å sitte uten noen polstring, men det ble faktisk bra. Hun sluttet helt og henge framover med hodet også.
mai mammaen til to Skrevet 5. september 2006 #9 Skrevet 5. september 2006 jeg har også dette sete.... var innom simo butikken og hørte med de, pga at datteren min satt så bratt..og hodet hang ned hver gang hun sov..de sa at det var et problem i noen biler...at bilsete går nedover... de hadde nå laget en ny base som skulle gå an å stille inn bedre ialle biler....men det går ikke an å bruke gamle seter i den nye basen.... nå er datteren min 4 mnd og hun sitter mye bedre i sete enn hun gjorde...hun detter ikke så voldsomt frem lenger... men jeg har også satt henne uten basen en del ganger når vi skal litt lang f.eks..
Molait Skrevet 5. september 2006 #10 Skrevet 5. september 2006 Kjempefornøyd vi:) Gutten er under 2 uker så kan hende vi endrer mening når han blir større. Hodet henger ikke og han sitter godt plantet ned i setet. Både med og uten base. Synes det skulle vært en tilt på setet uansett, for å få mer liggestilling.
innMariSterk Skrevet 5. september 2006 #11 Skrevet 5. september 2006 Jeg er skikkelig misfornøyd med det elendige setet, hadde jeg visst det jeg vet nå den gangen jeg skulle kjøpe bilstol, hadde jeg aldri kjøpt det setet. For det første er det bratt, for det andre er selene latterlige korte! I vinter hadde jeg en bilstolpose oppi, og det var bare såvidt jeg fikk dratt selene rundt et lite nyfødt barn! Nå om sommeren er ikke selelengden et så stort problem, men for de som har vinterbarn og vil ha småen i pose, blir selene for korte - helt idiotisk. Hvis de skulle spare på noe da de lagde det trengte det vel ikke å bli lengden på selene. Har god lyst å klage til noen, kanskje jeg må ringe produsenten for den idiotiske stolen.
innMariSterk Skrevet 5. september 2006 #12 Skrevet 5. september 2006 Og en ting til. Innstillingen for den høyeste beltestillingen er alt for lav, men det er vel et godt salgstriks så man må kjøpe ny stol lenge før tiden. AArrghgh
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 5. september 2006 #13 Skrevet 5. september 2006 Jeg er storfornøyd tulla sitter som en dronning. Føler ikke hun sitter bratt i det hele tatt. Vi bruker basen hele tiden.
Gjest Skrevet 5. september 2006 #14 Skrevet 5. september 2006 Det er nok stor forskjell fra bil til bil ja. Vi har også dette setet, men gutten vår har sittet kjempegodt i det fra første dag. Ville hørt med forselgeren jeg, om det er noe å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #15 Skrevet 5. september 2006 hvordan bil har dere som er fornøyd med setet?
Gjest Skrevet 5. september 2006 #16 Skrevet 5. september 2006 Jeg er veldig fornøyd med sete og har en Audi stv.
Gjest Skrevet 5. september 2006 #17 Skrevet 5. september 2006 Jeg var også veldig misfornøyd med setet,synes lillegullet satt for bratt, dro til forhandleren og klagde. Der sa de at man skal dra litt i bena på babyen slik at de ikke sitter så bratt,at de på en måte ligger mer enn de sitter (dårlig forklart kansje...) De sa at de fleste plasserte babyen automatisk med rompen helt inntil stolryggen,noe som ikke er anbefalt. jeg prøvde dette og synes datteren min sitter bedre nå. Rart at de ikke opplyser om dette når man kjøper stolen,evnt. at det står opplyst i bruksavnisningen. Vi har lagt en pute under basen,da setene i vår bil er veldig bratte(den oransje delen syntes hele tiden). om det er godkjent sånn,det vet jeg ikke,men bedre ble det iallefall!
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 5. september 2006 Forfatter #18 Skrevet 5. september 2006 hva slags pute brukte du da?jeg tullet sammen ett pledd å hadde under,men etter en kjøretur var det ustabilt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå