Gå til innhold

angående 90+


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

heisann.

 

der inne er det en stor diskusjon nå. Det er vel en som har starta med at ho ikke vil ha noen slankeprat der inne på det forumet. Men problemet er jo at vi som er 90+ så er jo vekt, kosthold og slanking en stor del av livet vårt. Og vi må vel kunne få lov å skrive om dette? Det virker ut som for meg at fleste parten vil kunne få "lov" til å skrive om det, for å få motivasjon og for å motivere andre.

 

Vet det er kostholdsdebatt her, men er ikke alle som føler seg helt hjemme der. Da det er anderledes og måtte gå ned 20+++ kg enn 5 kg. Og så er det ikke alle som forstår "problemene" en som er veldig overvektig har.

 

Hvorfor kan man ikke få lov til å diskutere slanking der? Og kanskje døpe det om til BMI over 30?

 

Slankern :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, denne signerer jeg på. Forumet 90+ må da være romslig nok for flere temaer ( slanking, vekt/ helse mm ) De av oss som sliter med alvorlig overvekt føler oss rimelig dumme sammen med de som skal gå ned 1 - 5 kilo. Vi har IKKE samme problemstilling som dem. Nei, vær så snill å la oss få være på det forumet vi føler oss hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne jeg også.

 

Som sagt så er 90 + det stedet som føles riktigst for oss overvektige og være. Der har vi "likesinnede" som vi kan diskutere dette med vektnedgang og metoder. Vi henter også motivasjon fra hverandre der.

Det er "befriende" å slippe unna dem som skal gå ned 1-5 kg. For dem er nok disse kg. et problem, men for oss som har så mange, mange flere kg. man skal ned så blir det helt feil og diskutere våre problemer med dem.

 

Forferdelig synd at vi ikke skal få lov til å være på 90+... Håper dette blir gjort noe med snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg signerer også.

Snakk om lav takhøyde. Man må da kunne diskutere forskjellige tema der.

Sånn som jeg har oppfattet det til nå, er det jo kun hun Rose som er så forbanna på at andre over 90+ prater om slanking.

Kanskje forumet bare skulle hete Rose.........Det virker som hun er ganske alene i sin vrede.

Det blir bare så forferdelig barnehagedumt hele greiene, jeg var veldig fornøyd med å finne et sted med likesinnede.

Jaja, vi får ta det som det kommer. Har jo lyst å høre fra dere andre fremover, så kanskje vi skal bruke det forumet, eller at vi kan få et nytt et. Selv om det enkleste var vel å gi Rose sitt helt eget private forum hvor hun kan bestemme alt selv, og ikke bli plaget av andre. Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den debatten, og føler meg hjemme der, også når man slanker seg, da vi er mange overvektige sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var inne i går og redigerte teksten på dette forumet, nettopp for å få bort dem som bare skal ned et par kilo. Kanskje jeg tok litt hardt i og tok bort dette elementet med slanking der. Dersom dere ønsker at dette skal være et tema der inne, så legger jeg det inn igjen, både på Bim og Dib.

 

Takk for innspill!

Beklager at jeg har vært sen til å svare tidligere.

Vennlig hilsen jordmor Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det treng ikkje nødvendigvis stå at det er fritt fram for å diskutere slanking og berre slanking, men det er altså enkelte som påstår at det er FORBUDT å diskutere det der inne.

 

Så om ikkje anna, viss det står at det er lov til å diskutere slanking, på lik linje med f.eks. kor ein kan få kjøpt klede i store størrelsar, så trur eg vi hadde sluppe unna den utrivelege steminga og kranglinga som har vore der i det siste.

 

Det virkar så unaturleg for oss "store" damer å kunne diskutere alt anna som angår det å vere overvektig der inne, for så å måtte hoppe inn på kostholddebatten (der det stort sett er smådamer som skal ned nøyaktig 2,5kg for å kome tilbake til trivselsveka etter fødselen) viss ein skal spørre dei samme damene om noko som har med vektreduksjon å gjeree.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at de som selv kaller seg overvektige, men ikke nødvendigvis 90+, uavhengig av antall ønskede kilo som skal ned, ikke ønsker å frekventere fine eksisterende sider som f. eks mammas kropp, kostholdsdebatten, eller kosthold og treningsdebatten:

 

Hva med å gi disse en ny side, og benevn denne med

DE OVERVEKTIGES SLANKEFORUM ?????

 

Dermed skulle jo alle overvektitge som vil ha slankeråd få en egen egnet side, og i tillegg så slipper jo slike som f. eks Desirée!/Desirée & lillegutt *babysjuk*, *Lykkelita* og ¤du betyr my for mæ E...¤, og alle de andre, som alle veier i følge dem selv gjennom div. tråder/sider kun 75kg å invadere siden +90 som er beregnet for de som veier langt mere enn dette, og som i tillegg aldri var ment som en ren slankeside.

 

Dermed skulle det vel kunne atter en gang bli ro og fred igjen i verden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal lage dette ikveld jeg. Jordmor Siri

---------------

 

Hei ;)

Har du fått laga til den sida nå?

 

Og i så tilfelle, hvor er den? Jeg finner den ikke.

 

Og kunne du være så vennlig å legge inn et innlegg på +90 når siden er laget, og hvor den er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...