Gå til innhold

enda mer om søvn og mat.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

min sønn på 3 1/2 mnd pleide å sove natten over, men i det siste har han våkna flere ganger å vil ha mat.. trenger ikke å ha gått mer enn 1 1/2 - 3 timer siden sist.. hvorfor er han sånn nå da??? flere som har opplevd d samme og evt har noen råd.

går snart som en zombie her.. he he.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig han trenger mer mat, altså grøt ?

Min også holdt på sånn. Pleide å sove hele natten, plutselig begynte han å våkne 2 ganger om natten for mat. Begynte å introdusere grøt når han var 3 mnd. Brukte lang tid på å komme opp i full posjon.

Nå er han litt over 4 mnd og får full posjon så nå sover han godt på natta igjen.

Men OBS! Det kan også være økedøgn da.

Skrevet

Velkommen etter :( - eg har ei jente som no er snart 7 mnd. Ho sov som ein engel om natta til ho var knappe 4 mnd - da starta det! Virker som nesten 'alle' barn har ein urolig periode rundt den tida - vil ha meir mat om natta evt. kos. Etter min research på nett, blant venner og helsesøster hjelper det lite å gi graut om kvelden - hvis barnet legger fint på seg får det nok mat. Babyen kan mase meir pga er kommet til eit stadie der dei får meir forståelse for verden rundt seg og sånn... det sa helsesøstra mi + + ein del andre...

Det går over!! No søve jenta mi stort sett heile natta gjennom - får pupp noko netter 1 gang.

Skrevet

Jeg kjennere meg igjen..Jenta vår har sovet 8-10 t i strekk i lange tider, og har nå hatt en ukes tid m iallefall et måltid til på natten. Nå har hun sovet over igjen noen netter, så jeg tror det kan ha vært en økeperiode siden hun har virket mere sulten på dagen også. Men kan nok også være selve alderen, har jo begynt å være veldig mye mer sosial!

Hun får bare pupp, og har ikke tenkt å begynne m grøt før hun er seks mnd, er jo ikke krise med et nattemåltid da. Hun legger godt på seg!

Skrevet

...glemte å skrive at jenta vår er 3 og en halv mnd..

Skrevet

takk for svar:) men jeg merker at gutten min er mer sosial ja.. ofte han "glemmer" å spise, for han vil gjøre alt annet i stedet.. he he armer og ben går med puppen i munn.. he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...