Gå til innhold

Bør jeg kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 10,5 mnd har vært forkjølet ei uke. Ikek feber eller dårlig allmenntilstand, men ganske tett og snørrete. Men i hle går var han sutrete og begynte plutselig å hyle i blant..men så var han plutselig blid igjen.. I natt våkna han 3-4 ganger og hylskreik, og jeg måtte ta han opp og trøste han..da klamra han seg til meg. Måtte stå opp med han kl5 i dag fordi han bare skreik. Virka som det ble bedre når jeg tar han opp.

da jeg skulle gi han mat i stad så spiste han bare noen få brødbiter (spiser som regel 2 skiver, nå kanskje 1/2) før han ikke ville ha mer.

Han har begynt å surkle litt i brystet og hoster i blant (ikke lange kuler da)

Hva kan det være? Bør jeg kontakte lege siden det er verre enn det var i begynnelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du er usikker bør du kontakte lege, kanskje det holder med en tlf samtale? ring lege så blir du sikker, det hadde jeg gjort!

Skrevet

Det er ikkje lett det å vita om ein skal ringa til legen eller ikkje. Eg trur eg hadde komme til å ringt dersom eg var i din situasjon. Er jo brdre å gå til legen ein gong for mykje. Dresom guten held på å bli sjuk kan det jo vera at han kan få nokre medisiner frå legen slik at han ikkje vert skikkeleg sjuk.

Lykke til åg god bedring til sonen din!

Skrevet

Kanskje han har vondt i øret siden han hyler, og det blir bedre når du tar han opp?

Det går an å ringe lege og høre om de vil se på han.

Skrevet

Slik har lillegutt (på snart 8 mnd) også vært i 2 dager nå.. Ikke noe speielt lyst på mat.. Vil gjerne ha pupp og flaske, men ikke fast føde.. Hyler plutselig til og dette skjer flere ganger på natt også.. Tar seg til øret iblant når han hyler.. Men han pleier også kose med øret når han er trøtt eller river seg i øret når han er sint, så vet ikke helt hva det betyr.. Skal se an formen en dag til eller to.. Han er stort sett blid.. Men jeg undres over at han ikke vil sove. Sov en time på hele dagen i går og var mye våken på natta.. Trodde unger som ikke var helt i form ble slappe og trette, men han her er motsatt han:) Alle ungene vi omgåes med er snørrete og tette for tiden, så derfor drøyer jeg lege litt..

Må fortelle hvordan det gikk om du kontaktet lege da! God bedring til din lille venn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...