Gå til innhold

Hvor mye mat spiser din baby på 7 md?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HE spiser 2 porsjoner grøt, en skive m leverpostei, et glass middag, et glass fruktpure og ca 600 ml MME fordelt over dagen.

Jeg synes det virker som så mye mat.

Han har økt noe voldsomt i vekt på det siste, men er fortsat ikke så stor for sin alder. Kanskje han spiser for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er født samme dag som din og spiser 2 porsjoner grøt, 1/2 glass middag, 120 ml mme, 1/2 yoghurt, 1/2 banan og 1 glass fruktpurè.

Den største forskjellen er at gutten din spiser mye mer mme. Kanskje du kan bytte ut litt av mme med vann? Han får jo i seg melk fra grøten også, og de skal vel ikke ha mer enn ca 6 dl tilsammen med det som er i grøten.

Han har i hvertfall god apetitt! :o)

Skrevet

Pia mi er 5 dager yngre, og spiser nok noe mindre enn det din gjør ja.

Spiser ca. 1,5-2 porsjoner grøt, litt middag (1/4 glass) og ca. 400 ml mme. Får også litt fruktpure innemellom og noen få brødsmuler når det passer seg. Og elsker å få sviske! Får vann til måltidene, vil sjelden ha utenom. Her har vi ikke den store vektoppgangen, men går jevnt oppover, og er av de mindre i aldersgruppen sin :)

Skrevet

Bruker ikke melkebasert grøt men dem som skal blandes med vann. Men greit å vite de ikke skal ha mer en 6 dl...

Ja, det ser ut til han har god apetitt:-)))

Takk for svar

Skrevet

Selv om den blandes med vann er det vel tørrmelk i selve grøtpulveret?

I alle fall hvis du bruker nestle og hipp. Andre kjenner jeg ikke til :) I den jeg har av hipp er det så mye som 40% morsmelkerstatning i grøtpulveret. Den er riktignok for 4 mnd, mulig det er mindre i grøter beregnet for eldre babyer :)

Skrevet

Det er melkepulver i de grøtene du blander med vann, så det skal regnes med. :o)

Skrevet

Min stoooore gutt på 7,5 mnd spiser grøt til frokost og kvelds, skive eller frukt til lunsj og et middagsglass + pupp ca 4 ganger. Kunne sikkert spist mye mer, han blir helt vill bare han ser mat, men jeg synes det virker nok...Han var nettopp 10 kilo:-p

Skrevet

1/2 skive med frukt eller leverpostei eller en posjon grøt til frokost og kvelds.

Banan og avocado til lunch (halv banan og 1/4 avocado)

1/2 middagsglass og litt fruktpure.

Innimelom litt frukt og grønt evt. kjeks/brødskorpe å gnege på.

Skrevet

lillemann spiser grøt morgen og kveld, lunsj (banan el fruktpurre) 1/2glass middag++to-tre puppemåltider som blir mindre og mindre interessante :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...