2 små orkaner Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 HE spiser 2 porsjoner grøt, en skive m leverpostei, et glass middag, et glass fruktpure og ca 600 ml MME fordelt over dagen. Jeg synes det virker som så mye mat. Han har økt noe voldsomt i vekt på det siste, men er fortsat ikke så stor for sin alder. Kanskje han spiser for mye?
Medium fikk guttebass Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Gutten min er født samme dag som din og spiser 2 porsjoner grøt, 1/2 glass middag, 120 ml mme, 1/2 yoghurt, 1/2 banan og 1 glass fruktpurè. Den største forskjellen er at gutten din spiser mye mer mme. Kanskje du kan bytte ut litt av mme med vann? Han får jo i seg melk fra grøten også, og de skal vel ikke ha mer enn ca 6 dl tilsammen med det som er i grøten. Han har i hvertfall god apetitt! )
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Pia mi er 5 dager yngre, og spiser nok noe mindre enn det din gjør ja. Spiser ca. 1,5-2 porsjoner grøt, litt middag (1/4 glass) og ca. 400 ml mme. Får også litt fruktpure innemellom og noen få brødsmuler når det passer seg. Og elsker å få sviske! Får vann til måltidene, vil sjelden ha utenom. Her har vi ikke den store vektoppgangen, men går jevnt oppover, og er av de mindre i aldersgruppen sin
2 små orkaner Skrevet 5. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2006 Bruker ikke melkebasert grøt men dem som skal blandes med vann. Men greit å vite de ikke skal ha mer en 6 dl... Ja, det ser ut til han har god apetitt:-))) Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Selv om den blandes med vann er det vel tørrmelk i selve grøtpulveret? I alle fall hvis du bruker nestle og hipp. Andre kjenner jeg ikke til I den jeg har av hipp er det så mye som 40% morsmelkerstatning i grøtpulveret. Den er riktignok for 4 mnd, mulig det er mindre i grøter beregnet for eldre babyer
Medium fikk guttebass Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Det er melkepulver i de grøtene du blander med vann, så det skal regnes med. )
@stronauten med 3 små Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 Min stoooore gutt på 7,5 mnd spiser grøt til frokost og kvelds, skive eller frukt til lunsj og et middagsglass + pupp ca 4 ganger. Kunne sikkert spist mye mer, han blir helt vill bare han ser mat, men jeg synes det virker nok...Han var nettopp 10 kilo:-p
Verdens_skjønneste_sønn Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 1/2 skive med frukt eller leverpostei eller en posjon grøt til frokost og kvelds. Banan og avocado til lunch (halv banan og 1/4 avocado) 1/2 middagsglass og litt fruktpure. Innimelom litt frukt og grønt evt. kjeks/brødskorpe å gnege på.
lykkelii Skrevet 5. september 2006 #9 Skrevet 5. september 2006 lillemann spiser grøt morgen og kveld, lunsj (banan el fruktpurre) 1/2glass middag++to-tre puppemåltider som blir mindre og mindre interessante :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå