msom Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Ser at gutten min klør endel i munnen nå, han er 5 mnd så det er vel tenner på gang tenker jeg. Men hva er det beste å gjøre når han klør?? og har hørt om noe man kan smøre på, vet noen hva det heter?
Ranveig R Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Du kan smøre på Dentinox, som du får kjøpt på apoteket. Dentinox er lokalbedøvande, så den hjelper ikkje før tanna pressar opp mot gommen.
*Trulte* Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Kjøp bitering. Legg den i kjøleskapet eller et kjapt opphold i fryseboksen.
Ranveig R Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Enn så lenge kan du kjøpe ein bitering med "vatn" inni, sånn som kan leggast i kjøleskapet så den blir kald. Kan lindre godt. Eller så kan du vri opp ein klut i så kaldt vatn som mulig, og la han tygge litt på den. Ein frottéklut har såpass med struktur at den kan hjelpe til å klø der det klør, for å seie det sånn.
msom Skrevet 4. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2006 Ok, tusen takk for gode råd! Snilt av dere:) Da vet jeg hva jeg skal ut å kjøpe!
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Kan få en gulerøt å tygge på. det liker lillegutt(tips fra ei venninne). Men ikke like lurt når det har kommet tenner kanksje...hehe Gutten min holder på å spise opp hendene sine om dagen han nå stakars... Og gråter mye. Håper tennene kommer snart, gommen er helt hard og. Kanskje dentinox vil hjelpe da...hmm han er strax 6mndr
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 det er litt seitn, gulerot skulle det stå
lifa og Eline Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 Hei Vi kjøpte 2 stk. biteringer men fant ut at hun ikke syntes de var noe ok å suge på i det hele tatt, de ble for store for munnen hennes. Det som Eline syntes best om å tygge på er den nye typen babytannbørsten. Den har passe stor rund ende som hun fint får inn i munnen sin sammtidig som hun syntes busten er god å tygge på. Grei for henne å holde i også. Koster rundt kr. 25,- men vi fikk den gratis i den gartis babypakken som apotekene gir ut, som bestilles på innternett. hadde den liggende hjemme derfor ble den prøvd og den har blitt en hit. Begynte med den rundt 4,5 -5 mnd. mener jeg å huske.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 5. september 2006 #9 Skrevet 5. september 2006 Her er det også tenner på gang nå,stakkars gutten prøver å spise opp hendene sine og sikler som en foss..hehe.. Når han ikke syns det er greit å tygge på sine egne hender vil han tygge på mammas fingre,liker ikke bitering eller den tannbørsten. Men dentinox hjelper litt og i går fikk han en paracet før han la seg,og for første gang på 2 uker sov han hele natta Prøve litt mer med tannbørsten,ellers så syns han at smokken er litt grei å tygge på (har sånn mam smokk med myke kanter) Gutten min er nå 3,5mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå