snuppesnuppa Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Hei! Er det noen som har barn som har eller har hatt atopisk eksem? Kan dere fortelle litt, bruker dere hydrokortison eller andre salver? hvordan effekt har det? Er det noen det har forsvunnet helt på, evt hvor lang tid etter? Ser man i visse tilfeller kan søke stønad på trygdekontoret, noen som har gjort det? Har ei lita jente med atopisk eksem, og føler det er så frustrerende, hun klør og klør. Håper noen kan svare meg.
prinsessemor123 Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 jenten min har atopisk eksem. Vi bruker en krem fra Apoderma som vi smører henne med morgen og kveld på de utsatte områdene. I perioder det er ekstra ille smører vi oftere. Dette hjelper hvertfal på at det ikke klør så ille.Vi har to ganger (på en liten uker hver) brukt en kortison salve. Dette gjorde at eksemen forsvant helt for en stund. desverre så kom den tilbake. Vi har ikke søkt noe hos trygdekontoret, visste ikke at det gikk an... Ellers så har hun blitt mye værre de to gangene hun har badet i basseng med klor. Så det holder vi oss langt unna. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Under emne "eksem og allergi" her på dinbaby.com finner du mange gode råd vedr. eksem. Mange innlegg og mange veldig gode tips der!! Jeg har selv skrevet mange inlegg der, så les innleggene der nøye! Gå gjerne langt bakover i tid. Anbefaler deg å bruke litt tid der. ellers anbefales nettstedet: www.eksemskolen.no og www.naaf.no (norges astma og allergiforbund) Lykke til!
supersurfer Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Gutten min har også atopisk eksem. Vi har vært hos legen med ham og fått en salve som heter Flutivate og et middel å ha i badevannet hans som heter Kaliumpermanganat. Etter å ha brukt det i badevannet noen dager og smurt med salven så blir han helt fin i en fei når han har hissige utslett over hele kroppen! Men det kommer jo tilbake hele tiden da... men nå kan hvertfall vi ta kontrollen før det blir for ille.
Cat.68 Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Den salve som fungert desidert best på år lille jente er Zona Ekstra skin repair (rød tube). Den er helt suveren. Den får du kjøpt på helsekost. Be om å få en prøve med deg hjem fordi salven er ganske dyr og det er en velkjent sak at forskjellige salver passer forskjellige barn. Men vet om mange som hatt suveren effekt av denne. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå