Gå til innhold

Rastløse ben, prøv magnesium :-)


tingeling m/3 gutter

Anbefalte innlegg

Jeg slet veldig lenge med rastløse og urolige ben på kvelden og natta, men etter ca 1 uke med magnesium-tabletter på kvelden, så er problemet helt borte :-) Kjempedeilig å iallefall ikke ha det problemet nå på slutten. Har 18 dager til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

rastløse ben......liksom at det nesten klør inni dem? jeg er plaget med det etter jeg har lagt meg om kvelden, hva er forklaringen på det? sånn at jeg nesten må ligge og riste dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ofte kan forklaringen være magnesium-mangel. Babyen tar jo som kjent det den trenger, og manglene overlater den til oss. Rastløse ben kommer ofte av magnesium-mangel. Står noe om det her, hentet fra lommelegen: "En annen tilstand som blir mer hyppig under svangerskapet er urolige ben og periodiske ekstremitetsbevegelser. Urolige ben er krypende stikkende ubehaglige fornemmelser i bena som oppstår når en ligger i ro, mens periodiske ekstremitetsbevegelser er gjentatte muskelkontraksjoner i bena som man selv gjerne ikke merker men som likevel kan forårsake oppvåkninger. Denne type problem behandles gjerne med dopaminagonister, men disse anbefales ikke under svangerskap. Imidlertid kan de aktuelle muskelkontraksjonene i mange tilfeller relateres til lavt folat, jern eller magnesiumnivå. Sjekk disse nivåene dine hos legen - evt ta tilskudd av disse."

Hjalp iallefall meg masse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd, men det hjalp ikke, har prøvd alt føler jeg. Men så nevnte min fysioterapeut B6 Vitamin, nå har jeg gått på det en uke, og føler meg mye bedre, nå er jeg mer urolig i bena om kvelden, men det er bedre det enn natten. Så blir det da for ille, strekker og tøyer jeg.

Tror man bare må prøve seg frem jeg, fikk masse gode råd, og har prøvd ut alle:

Ulltrå rundt leggene, Magnesium, B6 Vitamin, gåturer før leggetid, bad med avslappende oljer, uttøying og strekking.

Lykke til alle med urolige ben, utrolig frustrerende greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd B6 vitamin? det har hjulpet meg+ at jeg ligger på sofaen om natten, på rygg med bena trukket opp,hvilende inntil sofaryggen,jeg har sovet 3-4 timer i strekk etter at jeg begynte med dette, og da våkner jeg kun fordi jeg må på do, etter det sovner jeg godt igjen.

Kan jo prøves:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...