Gå til innhold

Det var den slankekuren...

temasti - vil ikke ha nr 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært hos legen i dag. Blodsukkeret har vært på utur etter fødselen i mars. (Hba1c på 10,4 nå sist). Tidligere var diabetes'n kostholdsregulert. Nå har jeg vært veldig flink både med kost og mosjon, men vekta rikker seg ikke og blodsukkeret bare stiger. Legen sa det er en dårlig sirkel fordi så lenge blodsukkernivået er så høyt går man heller ikke så lett ned. Har startet med insulin i dag, og det blir man enda fetere av... Andre alternativer er utelukket pga amming. Vræl!!!!! Det er litt synd på meg nå, sutre, sutre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda. Mange sympativibber fra meg.

Men det kommer kanskje en dag da ammingen er over, og situasjonen forandrer seg?

Uansett gjør du en innsats for barnet ditt :-)

Skrevet

Legen syntes nok at jeg skulle vurdere å slutte å amme... Men det har jeg ikke noe lyst til! Og hvertfall har Theodor ikke lyst til det!!!

Skrevet

Huff. Ikke det du trengte nå. Men ikke bekymre deg for vekta du. Theodor vil mye heller ha en mamma som er frisk, blid og heller litt rund, enn en syk mamma! Håper du snart får kontroll på bodsukkeret ditt.

Stoooor sympatiklem fra

Skrevet

Det var en god sympatiklem Gummelillan! Men kjente jeg lukten av Brownies??? Eller har du klart å la det være?

Skrevet

Tenk i kor med meg nå: Vi skal ikke tenke kropp, men sjel nå i denne tiden! Vi får den ALDRI tilbake, altså tiden. Vi gir bebisene våre en god start og et kick til immunforsvaret og uansett så varer nok ikke ammingen sååååå veldig lenge heller....

Når ammingen er over, så får du hjelp av legen og da er det jeg som sitter igjen med fanget fullt av brownies og ingen å dele med:-(

La Theodor få nyte melken din en stund til, om du orker, så angrer du ikke på det. Men om dette er veldig vanskelig for deg med vekt/blodsukkeret, så må du bare vurdere å trappe ned ammingen og starte medisineringe, uten dårlig samvittighet:-)

Sender over en trøsteklem jeg:-)

Skrevet

He, he. Var en tur i fryseren jeg, men buhu.. det var tomt! Skjønner jeg snart må finne en god unnskyldning til å bake ny ladning ;-) For vi SKAL kose oss! Mange av oss er vel inne i sin siste fødselspermisjon og da nekter jeg å se tilbake på dette som en periode hvor jeg teller kalorier.

Skrevet

Uff da, ikke moro for deg. MEN helt enig med attpåklatten. Andre verdier er viktigere akkurat nå. Ammingen varer ikke evig - men er mye viktigere enn noen kilo fra eller til. Jeg forstår jo frustrasjonen din - du var jo så motivert - da blir det jo en nedtur. Slanking er skrinlagt her for en god tid fremover - det er så mye annet som er viktigere. Vi får heller støtte hverandre litt senere når våre små engler ikke trenger puppen så mye lengre.

Stor trøsteklem fra meg også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...