Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Når jenta mi var lita så var det flere episoder der jeg/andre kunne synge en sang f.eks. Lisa gikk til skolen eller Vi har ei tulle, og hun begynte å stortute. Tårer som spruter, hun virker redd eller jeg vet ikke hva. Nå er hun over 3,5 år og i kveld når jeg skulle synge So Ro Lille Mann som jeg har gjort tidligere, så begynte hun å stortute som hun aldri har gjort før... Ble skikkelig skikkelig lei seg av en eller annen grunn. Pappan måtte opp å trøste og synge en annen sang og jeg sitter nede og ikke skjønner noen ting! Fikk ikke noe svar ut av henne... Hun har ikke fæle assosiasjoner med sanger så vidt vi vet. Vi har sjeldent hatt/har barnevakt, har aldri vært fysisk mot henne eller noe. Skjønner ingenting jeg altså..
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Små følelsesmennesker vettu. Kanskje hun har så gode minner om de sangene at hun blir helt rørt. Kanskje hun forstår innholdet i sangene og syns de har en nydelig historie. Det er veldig mange følelsesforvirringer i den aldern altså. Min tass på nylig fylte 4 han gjør også sånn noen ganger. Ikke så ofte med sanger og sånn, men spesielt hvis han ser noe på tv eller film. Han begynte å stortute da vi så lille kylling på kino blandt annet. Og så var det en tegnefilm på barnetv rundt juletider som fikk gutten til å bli kjempelei seg. Han kan også plutselig begynne å gråte og si "jeg er så glad i dere, jeg". Hvis han gråter over sånne ting, så gjør jeg det også.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Det er ikke det at du synger helt grusomt da? ;-)) Sorry...måtte bare...Neida, der er nok som hun over skriver. Hun blir sikkert rørt av sang.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Musikk er sterke saker, vet du. Og når jenta di er trøtt, du sitter på sengekanten og synger og gjerne koser litt med henne samtidig, ja da kan det bli litt sterkt. Kanskje det kan sammenlignes med å se en snørr og tårefilm på tv? Og da er det jo godt å gråte en skvett. Jeg tror at barn som har evnen til å la inntrykk, tanker og følelse få utløp gjennom musikk, dans,maling eller liknende har fått en stor gave i livet. Disse barna lærer mye om følelsene sine og seg selv. Klem jenta inntil deg og ikke ha fokus på om det er noe galt. Prøv å bekrefte med å spørre om hun syns sangen var så fin, om de synger den i barnehagen el. Og fortell henne at du er veldig glad i henne alltid. Både når hun ler, gråter, er glad eller sint, både om dagen og natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå