Gå til innhold

Kan dere ikke lage en tråd om rier/kynnere/modning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spretter opp hvert tiende minutt nå jeg...dette har jeg jo taklet lenge...men ikke idag..føler de er blitt så mye sterkere idag...føler de kommer innenfra og ut som et sug i kroppen som jeg blir kvalm av...og de utenpå er jo der som alltid...

for noen krefter...visste ikke at kroppene våre kunne jobbe sååå hardt så lenge...har tatt en pinex forte men føler den hjelper litt på musklene, men den tar ikke vekk kvalmen og dette suget og nedtrykkkfølelsen...

Forstår ikke at de jeg hadde igår kunne komme opp på hundre på den der ctg-en som registrer rieaktivitetn når jeg føler disse er sterkere...

Hvordan er deres rier/ kynnere/ modningsrier/ maserier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei lailaelin,

Har konstant hard mage og vondt i ryggen, men har bare hatt maserier til nå. Har kanskje to dager med mas for så å plutselig ha en god dag. Er til å bli sprø av, men de har ikke vært særlig vonde. Merket i går kveld og natt at de virket litt sterkere enn før, men det stoppet i morges. Nå har det nettopp begynt igjen, men er instilt på å settes i gang på fredag :-)

nedtrykkfølelse tror jeg de fleste har så langt ut i svangerskapet.

Når skal du til kontroll igjen? jeg skal til sjefen selv i morgen Eli Smedvig på fødepoliklinikken i Stavanger, hun er drittrå. Har du vært hos henne? Hadde KS med henne når jeg fikk tvillinger, liker den dama kjempegodt så jeg gleder meg til kontroll i morgen.

Skrevet

ååH?:)Jeg skal få modningsakupunktur av henne neste uke..:) Har jobbet hardt for å få innvilget det....Skal på kontroll idag hos legen og mulig at jeg skal inn til en lenger kontroll på sykehuset idag for å høre på hjertet til lillemor...hun mistrives sånn der inne for tiden..stakkar..Hvordan er det med din baby inni der?

Ellers så føler jeg disse tingene blir sterkere og sterkere...har prøvd å sove inatt...men de der dumme et eller annet kommer fremdeles hvert 10 min..så har sovet, våknet av sammentrekningen...og sovet igjen....

Har du blitt kvalm, fått hodepine av maseriene...hadde nettopp en laaaaang prat med mr.toalett nå nettopp...

Hodet hennes har festet seg de tre siste dagene men har ikke hatt så mye nedtrykkfølelse unntatt når sammentrekningene kommer...da føler jeg nesten at det er rett fø hodet hennes plopper ut der nede....:)

Skrevet

Er det ikke typisk, legen min har sykemeldt seg og de kunne ik si når han var tilbake, så da blir det ny kontroll på sykehuset i stedenfor hos legen...ja ja like greit...hvordan er formen din idag monicah?

Noen andre her inne??

Skrevet

Sukk....Termin 25.sept men har ikke kjent noe som helst.....går nok godt over tida jeg da...kynner/rier osv er vel med på å modne. Skal kanskje ikke klage på at jeg ikke har vondt da men, virker som alle andre kjenner dem

Skrevet

Venninna mi kjente ik en kynner hun før den dagen hun fødte..hun var på mcdonalds og spiste og kjente plutselig at hun hadde litt mensenvondt...noen få timer ettrpå var hun mamma...hun gikk to dager over termin...og det er jo ik galt det....

Har ei anna venninne også som ikke kjente noe som helst før uke 38, da gikk plutselig vannet og 5 timer etterpå var hun mamma...

Skrevet

å, det var kjekt å høre! Da får jeg håpe det går som med dem!

Skrevet

Ja det er ikke alle som kjenner noe...de på føden sa også at det har med hvor følsom du er, hvor mye fett som ligger i mageområdet...

hun ene venninna mi er lubben og hun andre stankelbein så jeg vet ikke...det er heller ikke så mange førstegangsfødende så kjenner så mye..er du førstegangs?

Skrevet

Det er helt sant som hun over her sier... tror at hvis du har født før, så er man også mer følsom for alt.. Jeg er hvertfall skikkelig sår i bekkenområdet denne gangen. Babyen ligger og roterer hendene sine nedover, noe som kan gjøre ganske vondt! Jeg hadde vel egentlig mer kynnere i første svangerskap, men de kynnerene jeg har nå, kjennes til gjengjeld ut som rier. Sikkert fordi jeg ble gravid i amme tiden, og da er man jo ofte veldig tynn.. HJelp! Lurer på hvordan jeg ser ut etter dette svangerskapet, når flere spurte om jeg var syk etter det første....:( Å gå gravid tærer på kroppen gitt!

Skrevet

Hva ble du så tynn i ammeperioden?? Hva skjer i ammeperioden...Har hørt at man mister mye hår da

Skrevet

Mine kynnere er ikke vonde, magen bare strammer seg og blir hard. Men siste uka har jeg hatt mer menssmerter, smerter helt nederst i magen/underlivet. Disse er noen ganger såpass sterke at jeg våkner av dem på natta. Men jeg har ikke noe vondt i ryggen samtidig, så da kan det vel ikke kalles modningsrier? Uansett hjelper det på modningen. Jordmor mener det er livmorhalsen som er på vei til å avkortes.

Det høres ut som du er skikkelig plaget, Lailaelin. Misunner deg ikke ... Håper du får hjelp av modningsakupunkturen.

Skrevet

Ja det håper jeg også...måtte ha tre pustepauser under under svangerskapskontrollen idag...flaut...maseriene har kommet med ti min mellomrom til nå...og nå kommer de hvert femte minutt..ctg målingen viser også helt presise maserier..men dette går bra...det hjelper nok godt på modningen dette og betyr vel at snart er alt over med mindre dette gir seg til kveldingen eller no...

Skrevet

Off høres ikke godt ut.

Til deg lengre oppe, det du beskriver som muligens modningsrier:

Har hatt det på samme måte fra fredag til i dag. På torsdag hadde jeg ingen åpning mens i dag hadde jeg 3 cm åpning, så da kan vi sikkert kalle det modningsrier :-)

Skrevet

Hvordan er det m deg nå monicah...har de begynt å ta seg opp noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...