Gå til innhold

Når vil hun begynne å spise grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har prøvd å gi henne smaksprøver på grøt i flere uker, men hun klarer fortsatt ikke få i seg noe særlig. Tunga bare dytter det meste ut igjen og så ender det opp med at hun heller drikker et helt måltid med mme. Hun blir snart 6 måneder og burde kanskje begynne å vise interesse for fast føde også, men teknikken vil altså ikke komme. Har dere noen lure tips, eller vil dette forhåpentligvis endre seg snart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alle er ikke klare for fast føde ved 6 mnd. Min er nesten 8 mnd og får ikke inn noe der annet enn pupp. men det går seg - det kommer - nr to var likedan - men han begynte å spise han og.

Hs sa han var heldig som fikk starte med fast føde i sitt eget tempo.

Har du prøvd med annet enn grøt. Du kan likegodt gi mosede grønnsaker som gulrot el potet hvis babyen liker det i stedet.

Les tråden anbefalinger for spedbarsernæring på ammedebatten

Skrevet

takk for svar og tips. Noen ganger når jeg leser innleggene her inne, får jeg nesten komplekser fordi jenta mi fortsatt ikke spiser grøt. Veldig mange barn på 6 måneder, spiser tydeligvis både grøt, middag og brødbiter på den tiden. Heldigvis er vi alle ulike, så det er jo ingen fasit på dette. Man må vel bare prøve seg fram og finne ut av hva som er best for ens eget barn.

Skrevet

Helsesøster sa til meg at alle barn liker grøt, men at det ofte kan være problemer i startfasen. Trodde ikke helt på henne når jenta mi nektet å spise grøt, men etter en stund med prøving (kanskje en mnd) så ville hun. Hun godtok Hipp grøt med vanilje som ble anbefalt her inne og den likte hun. Etter det har jeg prøvd litt forskjellig og hun sluker alt som er.

Så ikke gi opp. Lykke til.

Skrevet

Anbefalingen er jo å fullamme til 6 måneder, så kan ikke tenke meg at du er alene.

Skrevet

kanskje jeg kan prøve å gi henne det merket. Hun fikk smake en type hvetegrøt med havre fra Nestlè og da fikk hun voldsomt med utslett og reagerte tydeligvis på noe i grøten. Tror det kan ha vært hveten, så da får vi være ekstra obs på hva vi gir henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...