Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi på 23 mnd er hysterisk redd for å kjøre heis. har vært slik i ca 1/2 år nå. men hun blir bare mer og mer hysterisk redd. hun sitter fortsatt i vogn på kjøpesenter og syns det er helt greit, men de fleste kjøpesentre har gjerne to etasjer og behovet for heis er der. samboer klarer fint å ta vogna i rulletrapp, men det tør ikke jeg. nå når vi kommer inn på det lokale lille kjøpesenteret så er det første hun sier vil ikke kjøre heis mamma vil ikke kjøre heis. sist jeg ble nødt til å ta henne med i heisen så skalv hele jenta av redsel og hylgrein og klamret seg fast i meg syns dette var helt forferdelig å gjøre mot henne. så for å komme meg ned på parkeringen igjen måtte jeg gå ut på parkeringa i annen etasje og trille vogna ned der bilene kjører opp. noen andre som har opplevd dette. ingen situasjon som har forårsaket dette heller. plutselig var hun bare veldig redd for dette. hun er også redd for støvsugeren og hvis døren blir lukket bak henne feks å være med meg inn på ett offentlig toalett eller inn i prøverom. så vet ikke helt om det er trange rom eller lyden i heisen som er mest skummel. noen andre som har opplevd dette? hva tror dere er best. ta henne med i heisen og møte redselen og kanskje gjøre henne enda mer hysterisk. eller unngå det slik jeg har gjort noen mnd nå og hjelpe henne å møte frykten når hun blir litt eldre?

jeg har selv ett snev av klaustrofobi. liker ikke tuneller og blir svimmel i store folkemengder feks i kø.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som faller meg inn er en venninne som hadde utrolig bra balanse, hun drev med kunstloep blant annet. Hun kunne ikke ta heis, hun ble daarlig i magen bare etter en etasje. Skudd i blinde, men kan det ha noe for seg?

Skrevet

Uffa meg, stakkar lita jente som er så redd da:o( Vet ikke helt om jeg kan svare deg på noen spm, men jeg tror ikke jeg hadde tatt med gutten min i heis jeg hvis han var så livende redd for den. Jeg er selv livredd for edderkoppper, og hvis noen jeg hadde stolt på hadde satt en edderkopp på skuldra mi f.eks, så hadde jeg blitt kjemperedd og aldri stolt på denne personen mere, ivertfall tatt lang tid. Jeg hadde komt til å blitt skikkelig usikker. Kanskje du kan oppsøke helsesøster og høre hva hun sier?

Skrevet

synes det høres ut som om barnet kanskje kan ha opplevd en skremmende situasjon en gang? leste en gang at klaustrofobi som oftest kommer av en hendelse som setter spor..

Skrevet

ja kan godt være det. før så syns hun det var spennende å få trykke på knappen og sånn, men så var det en heis som bråkte veldig en gang og inbiller meg det er etter dette hun har vært redd, men samtidig så er hun redd for å være med inn på feks et handikap toalett når jeg lukker døren, men aldri redd på badet hejmme eller i barnehagen. men hun må alltid ha døren på gløtt når hun skal sove. støvsuger og gressklipper er også forferdelig skremmende. når vi støvsuger hjemme må en av oss ta med henne enten ut eller i den etasjen som ikke blir støvsugdmens den andre støvsuger. men det værste er det med heisen. syns det er trist at hun skal være så forferdelig redd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...