Gå til innhold

Hver kveld skjer det samme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenten begynner rundt kl.19 og er urolig og griner som ender opp i skrik. Ser ikke ut til å være magen, men heller overtrøtt. Sånn holder hun det gående til neste måltid kl.23 og da sovner hun.

Øynene er blank og rennende..når vi bysser så småsover hun kanskje 10 min, våkner med en gang vi legger henne ned. Må vi bare godta alle disse timene hver kveld, eller noen som har noen gode råd?

Har bare ikke armer til å gå å bysse fra 19-23 hver kveld....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun? Det er ikke lurt å begynne legginga litt tidligere enn sju da, sånn at hun sovner før hun blir overtrøtt.... Det kan jo være kolikk da, eller er hun for gammel til det?

Skrevet

Hun er bare 7 uker så noe leggerutiner har vi ikke enda. Har prøvd å amme litt senere sånn at hun la seg kl.21, men da hoppet hun bare over søvnen og la seg kl.1 istedet.

Skrevet

Hvor gammel er hun?

Sover hun nok iløpet av dagen?

Eksempelvis så sov min lille jente ca 2 timer, var våken 1 time, sov igjen 2 timer og våken 1 time, osv... hele dagen (Natten var fra ca 22 - 08.30 med et par amminger) - når hun var 2-3 mnd gammel.

Ble det for lite søvn på dagen så ble kvelden og natten også bare tull...

Skrevet

Ganske vanlig at så små er urolig når kvelden kommer. Min var det også de første 2 mnd. Mye inntrykk i løpet av dagen som skal bearbeides.

Skrevet

hmmm, vanskelig å si, men hun har ikke vondt i magen da? Trekker hun beina opp under seg, virker hun stiv i overkroppen? Vi sleit også m det samme at han ikke ville sove. Vi bar og bar. Men det viste seg å være luftsmerter.

Skrevet

Sånn var det her også, unntatt skrikinga da:)

Men han nektet å legge seg for kvelden før 22:30 - 23....prøvde hveeeer kveld men neida...her er jeg våken! Men ved 2 mnd alder gikk det seg til, da sovnet han for kvelden i 20-tiden. Så det er nok bare en periode nå, håper du får bedre kvelder etterhvert:)

Skrevet

Hun har vært plaget med luft, men ble mye bedre etter kiropraktortimene. Ser ikke ut til å ha vondt noe sted, virker bare ekstremt våken og hyper. Skal få med seg alt, hvis hun lukker øynene så kikker hun ut med gjevne mellomrom. Umulig å få hun i dyp søvn...

I dag sov hun fra 24-11, med 2 amminger, så fra 14-16 oppå meg, så litt i bilen...Men det er en vanlig dag, kanskje ikke helt til 11.

Skrevet

Hæ?! Er hun våken fra 19 til 23? Barn på den alderen bør ikke være våkne mer enn 1.5 timer om gangen.

Vil anbefale deg å lese litt mer om søvnrytmen til små barn, som er helt annerledes enn voksnes.

Her er en fin side: http://www.askdrsears.com/html/7/T070100.asp

Skrevet

Til deg anonym over: Ja de bør sikkert ikke være våkne så lenge, men ikke lett det når de Ikke Vil sove..

Til deg hovedinnlegger: Vi hadde det likedan med jenta vår, hun kviknet skikkelig til når klokka ble 23, og holdt det gående utover.. slitsomt ja! Hun krevde ofte mat på kvelden, kunne gjerne gå bare en time imellom. Men ser nå i ettertid, at hun nok hadde behov for å legge seg i sin egen seng på rommet vårt(at hun ble overtrøtt og irritert fordi vi ikke fattet behovet hennes), blir jo mye inntrykk for dem. Da vi begynte med litt mer faste rutiner og la henne mellom 21-22, så sov hun mye bedre og roet seg på natten. Vet ikke om dette hjalp deg noe, men uansett så blir det bedre. (Dette utsagnet føles nesten som en veldig (ut)brukt klishè). Hehe..

Skrevet

Litja her hadde også den lengste våkentiden sin på samme tiden om kvelden.

Her er forresten en link om slikt: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Jeg bar henne mye i sjal på denne tiden, og på kveldene var jo også pappaen i alle fall en del hjemme, så han kunne sitte og holde henne.

Ville også ligge mye ved puppen, og ting falt litt på plass for meg når jeg leste den artikkelen det er link til.

Men som andre sier - det går over! Selv om det virker litt tøft akkurat nå, så nyt stundene!

Litja her begynte når hun var ca halvåret å ta kveld ca 21.30, og nå (9 mnd) kvelder hun kl 19 - helt av seg selv.

Men - sjal har vært et uvurderlig hjelpemiddel disse månedene!

Se på www.tettinntil.no hvis du er interessert i å lese mer om bæring i sjal og slikt.

Skrevet

Vår var også akkurat slik helt til jeg skjønte at hun bare var sulten... Prøvd å gi et par måltider ekstra på kvelden? Det gav oss fred i heimen.

Skrevet

Ser det er noen som skriver at de ikke bør være våkne mer enn så og så lenge... Gutten her var våken opptil 5 timer, og sånn er noen av de små. Helt normalt det også. Her var det er del skriking i løpet av kveldene. Jeg ammet og ammet og ammet... De kan være supersultne på kvelden, da er det jo oftest mindre næring i melka. Anbefaler å prøve å amme en del jeg, og se om det er at hun er sulten. Vi hadde det sånn "å, å har han fått nok mat ja...". Han sovnet når han var mett nok rett og slett. Men jeg lurte en del på om det egentlig var normalt å amme så mye ja... Nå har han begynt å få litt grøt på kvelden, og det er godt for puppene mine...

Skrevet

som det sto i en av linkene ovenfor:man har ikke mindre næring i melka om kvelden, tvertimot har vi mer næring i den om kvelden, men mindre melk! Derfor er det greit å amme oftere om kvelden - veldig takknemlig for at dere legger ut disse linkene - vi har vært frustrerte over guttens glugg våkenhet om kvelden, men nå skjønner jeg litt bedre, og veldig fint å vite at man har "lov" å amme oftere om kvelden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...