Gå til innhold

Hvor stor leilighet har dere som er alene med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil flytte fort, og ei venninne av meg har ei 65 km2 leilighet ledig ganske så snart. Er det bare alt for lite? Skal se på den ikveld. Er to soverom og et veldig lite bad....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ca 65km2.... to soverom...helt passe.. er ikke så dyrt hvertfall..

har to barn..en på 5 og en på 16mnd..

Skrevet

Før bodde jeg og vesla på 65kvm med to soverom og et bittelite bad.

Jeg syns det ble altfor trangt, så nå flytter vi snart til 85kvm med tre soverom og mye større bad, gleder meg :)

Skrevet

Jeg har to barn, eier hus da. Ca 130 kvm boltreplass. Akuratt passe :o)

Bodde før i en leil på 120 kvm. passe det også..

Tror ikke jeg hadde kunnet gå ned i str på bolig... Trenger plass. Men det er jo en start for deg uansett :o)

Skrevet

50kvm og et soverom...lite bad og har tre små barn. Går bra det og..blir nok sånn en stund:)

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde 65 kvm! Det er mer enn god nok plass for en stor og en liten. Før jeg ble alene var vi 2 store og en liten på 65kvm - gikk fint det og. Nå bor jeg og minsten i en liten treroms, i underkant av 40 kvm. God plass har vi ikke, men fungerer helt greit for en periode.

Skrevet

Som hun sa selv i går kveld " i vårres hus bor en jente og en mamma"

Huset er en leilighet på 80m2, to soverom, og nok det er nok plass til oss to!

Har ikke behov for noe større, men vil slett ikke ha det mindre heller!

Skrevet

Har 2 barn og leier leilighet på 90 m2, med 2 soverom. Alle rommene er passe store , og fin planløsning. Hadde sikkert klart oss med mindre plass, men det er godt å mye gølvplass til leking.

Deilig med mye plass, men det hadde gått greit med mindre plass og ja:

Skrevet

Hvordan har dere råd til disse større leilighetene?

Jeg leter etter ny bolig til meg og min lille, men det koster jo skjorta for en ussel hybel uten uteplass.

Kvaliteten samsvarer jo ikke med leien må jeg si!

Jeg har kanskje råd til 6500,-, men det er også alt. For det finner jeg bedritne 40m2 med minimale bad og kjøkken.

Noen tips?

Skrevet

Jeg har kjøpt jeg da. Skulle jeg har større leilighet måtte jeg uannsett opp i 6-7000kr så da betaler jeg heller 7000 på et lån.

Men så kommer det jo seff andre utgifter med det å eie, så man må jo finne ut om man har råd til det.

Skrevet

Hadde ikke klart å betale mer enn 6000 kr i mnd. Betaler 3000 kr for min 90 m2 store leilighet, men det er en kjellerleilighet med dårlig uteplass. Ikke alle som bor i store byer her. Men lønna er jo ikke noe å skryte av heller da. Men jeg klager ikke nei!!!

Skrevet

jeg har til nå betalt 5500 kr for 58 kvm, 2 roms, dette var inkludert strøm og utpå landet med toalettet utenfor leiligheta.

I morra flytter vi til 80 kvm, 3 roms.. og slik en luksus det skal bli å få badet inn i leiligheta igjen.. GledEr meg :)

Skrevet

Har leilighet på knappe 60 km2, bare et soverom, men har delt det inn med hyller, pluss at det er to dører inn. En voksen del og en barnedel.God størrelse på bad. Går helt fint, synes ikke det er trangt.

Eier og betaler ca 7000 kr i boutgifter i mnd.(2400 i bostøtte)

For meg var det mer viktig med hage enn et ekstra soverom, skulle jeg ha hatt råd til 3 roms måtte jeg ha bodd en plass uten hage og det ville jeg ikke

Lykke til!

Skrevet

jeg har leilighet på ca 85 km2 men1 1/2 soverom....

jeg betaler 5000 + strøm...og den er dyr her....bor i midt norge

Skrevet

Vi flytter snart inn i en som er på mellom 65 og 70 kvadrat. Det er i tillegg stor bod på loftet og vaskerom i kjeller. Badet er lite, men det er ikke så farlig. Mitt soverom er akkurat stort nok, og det er stuen òg. Kjøkkenet er litt lite og har ikke plass til spisebord. Minien får det største soverommet, som til gjengjeld er helt gigantisk. :) Dette er akkurat passe stort, og til en grei pris. 5500 inkludert varmtvann.

Skrevet

Leiligheten er litt over 70 kvadrat. To soverom, og stort nok til oss to.

Har kjøpt da, fant ut at det lønte seg.

Skrevet

Jeg har leid meg en enebolig jeg.......Ca. 120 kvadrat.Helt konge å ha så god plass..Men litt dyrt....7000 i måneden.......

Skrevet

Jeg har da 3 soverrom, separat bad og toalett, stor stue og helt greit kjøkken, full kjeller med masse lagringsplass, carport, stor utebod, egen tennisbane og stor hage med epletrær, plommetrær og kirsebærtrær. Trenger ikke å klippe plenen, den er kjempestor og det kommer noen annleggsgartnere å klipper den..Samt at det kommer noen å måker snø om vinteren..Så da er egentlig ikke 7000 så gæærnt i forhold til hva jeg får for det...Egentlig...

Skrevet

hvor er dere fra som får sånn store leiligheter og hus for 7000 kr??

kan ikke være fra noe stor by ihvertfall....???

Skrevet

jeg bor også i drammen og betaler 4700... to soverom....ikke så stor da 60kvm.. men grei nok beliggenhet med tanke på at eldste ungen kan gå ut og leke..er ikke gjennomfarts vei her..og grei avstand til skole butikker osv..

Skrevet

vi bor i en leilighet på 50 kvm, klarer oss fint på den plassen, men det er lite bad og veldig lite plass til oppbevaring av klær og andre ting som støvsugere og andre store ting

Skrevet

Du skriver ikke hvor mange barn du har! Har du bare ett barn, så slå til!

Jeg har en leilighet på ca 65 kvm, og her bor jeg sammen med min toåring. Det er veldig god planløsning - etter min smak. Badet er lite, men det synes jeg er fint, for det er jo ikke der jeg trenger mest plass. Kjøkkenet er gammeldags, men romslig, med god plass til kjøkkenbord. Stua er 20 kvm, ikke kjempestor, men helt grei, med plass til sofagruppe og spisebord, og utgang til balkongen. Så har vi to soverom. Mitt er på ca 11 kvm, der har jeg enkeltseng (sparer plass), bokhylle, trimsykkel og pc-bord - altmuligrom! Veslas soverom er ca 8-9 kvm, og det er helt grei plass til seng, skrivepult og kommode (men hun har ikke alt det ennå, da). Når hun blir større, kan vi jo evt bytte rom hvis vi fortsatt bor her. Stua og de to soverommene er nokså kvadratiske, noe som gjør at de virker romslige. Vi har også en L-formet entrè som faktisk er ganske romslig, der står det skohylle, to store bokhyller og en liten kommode, samt innebygde klesskap. Jeg trives veldig godt, og synes jeg har bra med plass!

Klart det kunne vært fint med et rom til - gjesterom/pc-rom - men de sier jo det at ALLE stort sett alltid ønsker seg "bare ett rom til".... :)

Det er hvertfall ikke for lite med 65 kvm til to personer! Herregud, vi klarer da ikke bruke mer enn et par kvm hver om vi så legger oss ned og slår ut med armene! :)

Skrevet

Jeg og datteren min har en leilighet på 70 kvm- to soverom- jeg er kjempe fornøyd!:)

Skrevet

Jeg og snuppa har akkurat flyttet fra en 50 kvm leilighet til en 100 kvm leilighet m to soverom, helt fantastisk m stor plass!!

men betaler 7500,- så det er dyrt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...