Gå til innhold

Jeg lurer veldig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

på hva som skjer nå....?

Jenta mi(4mnd) har alltid spist ca hver andre time. Den siste uka neker hun å spise så sant hun ikke er sulten, og det blir hun ikke før det har gått 3-4 timer siden sist måltid!!! Synes dette virker så lenge å være uten mat for henne.

Hun har også begynt å gjøre ammingen unna i rekordtid. Tar kanskje 3-6 minutter hele seansen.....Kan hun få i seg all melken hun skal ha på så kort tid?

Før brukte jeg å "fylle henne opp" til kvelden for at hun skulle sove noe lengre uten pupp, men nå er jo det helt umulig...vil jo ikke ha når hun ikke er sulten og vil ikke ligge lenger enn max 10 minutter(da tilsammen på begge puppene). Virker veldig fornøyd når hun er ferdig, men hun sover jo aldri lengre enn 3 timer om natta uten pupp.

Lurer bare på om dette høres normalt ut......?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik har vi hatt det siden babyen ble 3 måneder - nå er hun 5 mnd.

Til og begynne med spiste hun i tide og utide, og sugde opp til 20 minutter i strekk. Plutselig en dag var vi nede på 10 minutter, og et par dager senere var vi nede på 5 effektive minutter med pupp pr måltid. Snuppa mi var kjempe fornøyd og tilfreds. Jeg snakket med helsesøster, og hun fortalte at sugeteknikken til babyen blir mye mer effektiv når de blir "eldre", og at de får i seg mer mat på kortere tid. Så lenge jenta var/er blid og fornøyd og vokser, så slo jeg meg til ro med dette.

Fra 4 mnd forandret antall måltider seg. Fra å ha gitt mat hver 2 - 3 time ble det hver 3 - 4 time. Noen ganger på dagen har det nesten gått 5 timer. Det nytter ikke å gi henne mat hvis hun ikke er sulten! Tidligere spiste hun uansett, men det gjør hun ikke lenger. Nå er det kun mat når hun er sulten.

Nattestid spiser hun stort sett hver 3 time fremdeles.

Skrevet

å, så godt å høre....det er jo akkurat slik vi har det:) Da er det nok helt normalt ja...tusen takk, nå kan jeg bare kose meg med ammingen igjen uten å bekymre meg for at hun får i seg for lite.....og hun er jo bare så fornøyd når hun har gjort unna sine 5 minutter:)

HI

Skrevet

Høres normalt ut det ja! Hva med å begynne med litt grøt og fruktmos? Vi gjorde det da tulla var 3,5mnd etter uker med sånt tull! Fungerte kjempe fint, hun er nå 5mnd!

Skrevet

Hvis hun virker fornøyd er vel dette ganske ensbetydende med mett i den alderen? Er det nødvendig å begynne med noe fast føde da?

Førstegangsmamma og noe usikker på dette.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...