Gå til innhold

nei og nei, gruer meg! (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

i flere måneder har vi snakket om dette: i september har mannen min fri og da skal gullet (8 mnd) vennes av med å få pupp om natten. Nå eller aldri!

Jeg er totalt utslitt av all nattevåken og har gledet meg i ukesvis til å endelig få sove. Og mannen min stiller opp, med tåteflaske med vann i hånd og en stor dose tålmodighet, mens jeg legger meg med ørepropper på stua. det var i allefall planen.

Men de siste dagene har hun hatt snue, og vært kjempevanskelig å legge (i steden for ti min har det tatt opptil en time). Flere kvelder på rad har jeg måttet ta henne opp, gi henne nesedråper og en ekstra amming før hun har klart å roe seg (sovner ikke ved puppen men får ned pulsen og "gir opp").

I kveld var det skikkelig ille. Hun hylskreik hysterisk så hun nesten ikke fikk puste i senga si. Jeg forsøkte med nesedråper, jeg forsøkte med amming, jeg forsøkte å ta henne opp og trøste henne, men det ble ikke bedre. Jeg tilbød til slutt vann (hadde jo ikke mer melk i puppen:-(, og oppdaget at hun sugde iherdig, bet i tåteflasken og spyttet ut vannet igjen. Så da tenkte jeg at kanskje tennene plaget henne og ga henne dentinox...og vips sov ungen.

men nå er jeg kjempeusikker...skal vi nattavvende nå som hun både er forkjølet og sliter med tenner? det virker så slemt. tenk hvis hun blir like hysterisk i natt? skal mannen min da gi henne dentinox...eller bare vann slik vi opprinnelig har avtalt? jeg vil jo ikke at hun skal venne seg til å få dentinox i steden for pupp for å få sove...det er jo ikke sundt og dessuten er vi jo like langt.

Ååå, som jeg gruer meg. lille jenta mi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg ville ikkje gjort det. Når ho både er sjuk og får tenner treng ho kos og trøst. Er litt i same situasjon her, men vår er 10 månadar. Ho er både forkjøla og får tenner, og eg ammar om natta. Stort sett berre ein gong heldigvis.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville vært altfor påståelig med nattavvenninga når hun er syk. Men det er dere som kjenner henne best og har en følelse av hva som må til.

Kanskje det går an å utsette noen dager, til hun er litt bedre?

Minstemann her avvendte seg selv når han var syk. Han ble så sint når han ikke fikk til å suge skikkelig (tett i nesa), tilslutt ble han sint bare han så puppen. Så da ble det slutt på all amming, og det var jo egentlig like greit siden jeg hadde tenkt å slutte snart likevel (11 mnd).

Men det ble et par netter med lite søvn, han ville jo egentlig ha pupp men ville ikke likevel :-)

Lykke til med avvenninga! Blir hun ikke avvendt denne mnd, så blir hun det før eller siden likevel ;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...