Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Lillegutt er 18 mnd og vi har oppdaget at utslettet han har rundt munnen - som han har hatt i noen mnd skyldes reaksjon paa smokken. Han er atopiker. Derfor tenker vi at han boer slutte med den. Ga barnehagen beskjed om aa proeve aa legge han uten den i dag, og naa gjoer vi det samme. Foeler at det er saa vanskelig aa maatte gjoere dette uten aa kunne forklare det. Hva har andre gjort_
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Samboeren min har hatt atopisk eksem som liten. Dere har sikkert prøvd flere forskjellige smokke typer, men det er en smokk fra Mam som nesten ikke har den lukkede plast delen rundt munnen som de andre har. Kanskje det kunne vært verdt å prøve ? Det høres jo ut som dere gjør det riktige, men hvis du er veldig usikker ville jeg kanskje tatt kontakt med helsestasjon/fastlege.
2 Gullunger Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Snuppa vår også fikk utslett rundt munnen - jeg fant ut at det kom hvis jeg ga henne smokken rett etter jeg hadde skylt den. Slik at den var våt/fuktig.. da ble det jo fuktig og klamt rundt munnen, også ble det altså litt rødprikkete utslett. Nå bruker vi kun den typen fra Mam som ikke har så tett skjold - og har ikke hatt utslett siden. (På mange mnd).
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Takk for raad. Han fikk smokken til slutt i kveld. Skal kjoepe Mam smokk - har hatt den før, men ikke nå. TUsen takk for råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå