Lilleh Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 De eneste vi har nå er grøt i halv sju tiden, så pysj, pupp og i senga ca halv åtte.. Ellers går dagene rutineløse... Nå er jo jenta vår snart blitt hele 7 mnd!! Det er kanskje på tide å få litt orden på dagene, mtp på søvn, lek, trilletur etc..? Eller? Legen sa vi godt kunne fullamme til 8 mnd, så det er ikke noe stort poeng å innføre flere måltider enda i hvertfall, ho sover godt om natta (pupp 2-3 ganger fra 19.30 - 9.30), kan gå tre timer mellom måltidene på dagtid, og ho legger fint på seg. Fortell meg litt om hvordan deres dager ser ut.. når begynner dagen, er det en fast tid dere triller på? Dvs tilpasser dere trillingen sovetiden eller bare triller dere i vei i hytt og pine som meg? Hva med lek/kos? Lille H ligger mye og leker og styrer på gulvet alene (med meg i umiddelbar nærhet), kryper litt rundt, ser litt på tv, leker med "telefonen" sin, babygymmen etc.. Er redd for at om jeg ikke begynner med rutiner snart nå, så vil jeg få et problem om noen månender.. eller?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Fungerer det for deg, så fungerer det for barnet:) Sånn ser vår dag ut: Snuppa våkner ca 08, får da flaske. Sover max en halv time i mellom 08 og kl 11. Kl 11 er det grøt. --------Her, etter kl 11 har vi "mulighet" til trilletur. Sover igjen ca 13-14. Kl 15, middag. --------Her er også mulighet for trilletur e.l:) Sover ca 16-17. --------Våken frem til grøt kl 19. I seng 19.30. Mye rutiner her, men fungerer best for oss:)
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Har ikke helt faste rtiner, men vesle gutt er stort sett våken alt fra kl 6 til 7.30, får pupp, grøt i halv 9 tiden, er trøtt igjen c 2 time etter ha sto opp, sover da alt fra halv time til 2.5, trenger så en dubb igjen 16 tiden, men må få grøt ca 17.30, legger seg 18.30, da er han så trøtt, selv om han gjerne har tatt en dubb i 17 tiden... så vår rutine er bare at sånn ca da og da trenger han en dubb, vogna har jeg nesten gitt opp... legger han isenga inne nå, det fungerer bedre, men trilletur er vi på, men våkner når vi stopper.. dette blei rotete gitt.. :/
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Vi har fått rutiner merker jeg, har ikke gjort noe spesielt for å få det sånn. Han våkner mellom 6 og 7. da får han pupp. Sover igjen ca 8.30-9.30. Pupp ca kl.10. Så leker han og har en lur til fra ca 11.30/12-13.00 Pupp ca 13.15 Leker og kanskje vi triller en tur, så sover han igjen kl.14.30-15.30/16.00 Spiser(prøver hvertfall å mate han) med middag kl.16 ca. Noen ganger sovner han igjen en liten lur ved 17tida, da legger han seg i såfall nærmere kl.19, men om han dropper en av siste 2 lurene så legger han seg litt over kl.18. Da er han stup trøtt. Nå siste dagene har han sove-nekt, kanskje tenner som kommer...?
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Han blir 6mndr om 11dager
Lilleh Skrevet 4. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2006 Vi hadde også sovenekt sånn like rundt 6 mnd.. Da var det senga rundt opp/ned på kryss og tvers.. ganske mange festlige stillinger som kom ut av det... Men det bedret seg etter et fast grøtmåltid halv sju - pysj - pupp.. Likevel - er hun ikke trøtt nok når vi legger henne er det et par rundturer i senga først..
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 Leggerutiner er vel det viktigste og det har dere jo Tror ikke du vil få problemer om du endrer de andre "rutinene" senere, når du tenker på lek, trilletur etc. Amme gjør du når han er sulten, og sove når han er trøtt. Fortsett som du gjør hvis han og du er fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå