Uwimana Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 sønnen min er virkelig plaget med luft i magen..... han sover ikke om natta i det hele tatt...... kan det være noe jeg spiser?? hva er det man bør holse seg unna egentlig? jeg har et normalt kosthold jeg altså.... blir virkelig sliiitsomt, ettersom han ikke sover i det hele tatt.... føler meg helt tappet for energi fordi jeg er såå sliiiten:( har prøvd miniform oxo....
Verdens tøffeste mamma Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Jeg har mange ganger hørt at det kan hjelpe om mammaen kutter ut melkeprodukter. Det er i hvert fall verdt å prøve!! _:-) Ønsker deg uansett lykke til!! Grusomt å ikke får sove om nettene.. Klem
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 søk på luftsmerter i forumet så får du masse tips!
msom Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Det finnes også massasjeøvelser som du kan gjøre, står sikkert om det på nettet. Vi lærte det på babymassasjen, det var bla at du trekker beina hans opp mot magen i et par sek, og endel sirkelbevegelser på magen osv som skulle gjentas. Og så har du jo kolikkgrepet, og når babyen ligger på magen får han ut mye luft og, sønnen min fikk ut mye luft da. Jeg merket at han fikk mer vondt i magen hvis jeg hadde spist løk, jordbær og kål osv, men etter at han ble 3 mnd ble han kvitt det, men det er voldsomt når det står på.
animal Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Hvis gutten din skriker hele døgnet og du syns at ingenting hjepler, så kanskje du skal oppsøke enten helsestasjonen eller kanskje fastlegen (helst en barnelege), for det kan jo være en annen årsak til smertene enn luft. Trenger absolutt ikke være farlig, men hvertfall greit å få utelukket andre ting, noe kan det jo kanskje være hjelp for. Ikke la dem bare konkludere med at det er kolikk, men få dem til å undersøke det. Har du prøvd kiropraktor? (hvis ikke kan du søke opp KISS-syndrom for å se om han har noen av symptomene. Det kan også være greit å ha prøvd å kutte ut melkeprodukter, men det kan ta lang tid før du ser noen effekt, så smør deg med tålmodighet. Til sist vil jeg si til deg(tror egentlig jeg har sakt det før), du må få noen til å ta seg av ham mens du får sove. Enten om det er din mann eller mor, bare det er noen du stoler på, så må du få en pause. Kanskje de kan ta en trilletur og komme tilbake når han begynner å bli sulten. For fortsetter det slik så får du ikke noe overskudd til å ta deg av ham sånn som du syns du bør, og da begynner det å slite på psyken din.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 -Er han flink til å rape etter hvert måltid? Du kan amme han liggende slik at han ligger på sin høyre side, da går ikke luften så lett ned i tarmene, kommer lettere opp i form av rap. -Du kan drikke fennikel te, evt. gi bebien litt før måltid, lettere å rape + bra for fordøyelsen. -Sukkervann mot smertene. -Ligg han på magen ca 1 time etter måltid så kommer det kanskje flere rap. -Minifom - men det har du jo prøvd. -Massasje, se babytv.no -Kiropraktor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå