Gå til innhold

Når begynte dere å gi youghurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å gi min kar på 10 1/2 mnd det.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt 1år...

Skrevet

Ved 10 mnd.

Anbefalinga er å vente til 10mnd med syrna melk (yoghurt, biola, cultura), og 12 mnd med vanleg søt melk.

Skrevet

Venter til 1 år...

Skrevet

Min er også 10,5 mnd og jeg begynte for tre-fire uker siden. Han vil ikke ha mme og ikke pupp så ville få i han litt kalk.. Anbefalingene fra statens ernæringsråd sse.no er 10 mnd med syrna melka og 1 år med søt melk.

Jeg ga han naturell yoghurt for å slippe alt sukkeret og så han ikke skulle venne seg til det søte først og det gikk supert! Han likte det fra første stund! Blander noen ganger fruktpurre eller banan i og og det er nam;)

Skrevet

I "Spedbarnsboken" (Sandvik forlag) som de deler ut på føden, står det:

"Yoghurt kan gis fra barnet er 6 måneder gammelt. Et par tesjeer per dag er nok. Fruktyoghurt inneholder mye sukker og bør kun gis i begrenset grad, som dessert."

Jeg gir babyen min på 9 mnd noen teskjeer hver dag, men hun nekter å ta til seg mme for tiden, så for meg er det en måte å sikre at hun får i seg litt kalsium.

Skrevet

riktig det som Ranveig R skriver. Les på ammedebatten - tråden Anbefalinger for spedbarnsernæring

Skrevet

begynte såvidt med ett par t.skjeer med biola når hun var 9,5mnd....

er nå 10mnd å får ikke mye, men smake!

helsestasjonen her sa det var greit å introdusere fra 10mnd og melk fra 1år....

Skrevet

Vi har nettop startet med youghurt. Har gitt han blåbæryougurt, og han ble helt vill i øynene, og likte det veldig godt :)

Men vi har lyst å bare gi han dette i helgene foreløpig, pga sukkeret. Vil jo ikke at han skal få i seg for mye av det da......

Han er 10 mnd på Lørdag foresten :o)

Skrevet

skal vente til hun er 11-12 mnd med vanlig yoghurt, men hu har fått sånn pære-banan tilsatt yoghurt da, barnemat.

Skrevet

Gutten min er 7 mnd og får yoghurt. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...