Sivalur Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Leste i en eller annen tråd at du hadde fått bekkenløsning 2 mnd etter fødsel og så fått behandlig hos fysioterapeut. Kan jeg bare spørre om du da også hadde bekkenløsning under svangerskapet?? Jeg hadde et snev av bekkenløsning under svangerskapet og gikk 3 ganger til osteopat samt begynte å ta det mer med ro, så det gikk seg til. Men forrige uke begynte jeg å få de samme smertene i rompemusklene og i ryggen som jeg hadde den gangen. Det er nå ca 11 uker siden fødsel. Kan man få bekkenløsning så lenge etterpå? Får man evt noe av behandlingen dekket? Håper fortsatt at det skal gi seg men blir liksom bare verre og verre.
Ranveig R Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Ja, eg var sterkt plaga i det meste av svangerskapet og (begynte i veke 9, sjukemeldt frå veke 14), men det stabiliserte seg faktisk utover i svangerskapet, og eg var ganske bra i ca 2 mnd før og 2 mnd etter fødsel. Men i og med at du hadde noko problem i svangerskapet er det ikkje veldig usannsynleg at det dukkar opp att etter fødselen. Den generelle regelen er at ein får dekka behandling i inntil 6 mnd etter fødsel, men eg er usikker på om dette gjeld viss du ikkje fekk behandling i svangerskapet. Ville tatt meg ein tur til fastlegen, det er uansett han som må henvise til fysioterapeut.
Ranveig R Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Eg vart forresten og verre og verre etter fødselen, inntil eg fekk mensen igjen 7 mnd etter fødsel. No 11,5 mnd etter er eg såpass bra at eg fungerar stort sett greit i daglege gjeremål. Men eg set meg ikkje ned på golvet utan å tenke meg nøye om først...
Sivalur Skrevet 4. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2006 Takk for svar. Jeg fikk ingen behandling under svangerskapet annet enn det jeg betalte for selv, så det spørs vel om jeg får noe dekket nå. Håper det bedrer seg ellers får jeg vel ta en tur til legen. Høres ut som du har hatt det ganske ille da.
Ranveig R Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Det har vore ille til tider ja, men eg veit og at det er dei som er enno hardare ramma. Er berre redd for at det skal bli enno verre ved eit eventuell neste svangerskap. Viss du ikkje blir bedre er det nok lurt å snakke med legen din ja, det er jo mulig du har rett på behandling, eg veit som sag ikkje noko om akkurat det.
Sivalur Skrevet 4. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2006 Har vært fin siden fødselen egentlig, og så begynte det forrige uke ca to dager etter at jeg hadde trent de musklene som jeg ikke hadde brukt på lenge. Samme dag (altså to dager etter treningen) hadde jeg også satt inn hormonspiral. Så enten er det gangsperr (men kjennes liksom ikke ut som det) eller så lurer jeg på om kanskje det er reaksjon på spiralen, ikke godt å si. Har trent igjen nå og tøyd ut så får håpe det blir bra, ellers får jeg dra til legen snart. Kan ikke gå rundt sånn og nesten ikke klare å løfte pjokken i og ut av vuggen. Du får ta det rolig ved neste svangerskap, mener også jeg har hørt at det er sånt som kan bli verre...
Ranveig R Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 Nei, det er ikkje greitt å ha vondt når ein har ein småtass ein skal ta seg av. Viss du ikkje blir bedre når gangsperren burde forsvinne får du gå til legen ja. Det er noko dritt med bekkentrøbbel, eg ville i utgangspunktet ha maaange ungar, men viss det at bekkenet blir verre for kvar gong stemmer på meg, så kan eg gløyme det. Må jo vere i stand til å ta meg av den eg allereide har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå