Gå til innhold

uff,da blir det sak om samvær, 4 uker før termin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

SKikkelig pyton, er så nedfor pga dette.Kunne ha blitt utsatt, men jeg skjønner ikke at det skal bli bedre å sitte med en liten baby som skal ammes....

Vet jo ikke hva som venter meg, annet enn at biopappaen ikke under noen omstendigheter kan få ha samvær.. (pga overgrep..)

Blir skikkelig fælt å skulle sitte å prate med dommere og sakkyndige om denne saken igjen og igjen...Gjennomlever jo alt det hun har vært utsatt for igjen og igjen..

Har bare lyst til å bekymre meg for bekkenløsning,slimpropper og kynnere...

Deilig med hormoner i denne situasjonen, er jo ikke særlig sår i øynene etter all denne griningen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, ville du ikke utsette saken likevel? Håper uansett at du vinner saken og slipper å bekymre deg mer ang samværsrett.

Støtt deg til dine nærmeste og ta i mot all den hjelp du kan få. Krysser fingrene for deg. Håper ting ordner seg, har tenkt mase på deg siden jeg leste ditt tiligere innlegg.

Masse lykke til.

Stor klem :-)

Skrevet

Uff...høres veldig tøft ut..Sender deg mange klemmer og lykke til. Håper det ordner seg til det beste.

Skrevet

Skaff deg en god advokat som er flink på det området!

Skrevet

Tusen takk dere!!

Jeg hadde den beste bistandsadvokaten når overgrepssaken ble etterforsket, og har blitt sendt videre til en av de beste på området.. Har heldigvis foreldre og svigerforeldre(til ny mann) som har sagt at de skal hjelpe oss økonomisk med alt vi trenger...

Verste er at det visstnok er DET hardkjøret på sånne rettsmeglinger, de presser virkelig hardt på for at jeg skal gå med på en avtale. Men det blir jo omtrent som å la henne kjøre uten bilbelte 50% av tiden.. Det kan jo gå bra...

Har ikke tall på hvor mange netter vi har sittet med et barn som er livredd, har mareritt om at biofar skal komme, som ikke skjønner hvorfor han var slem, og hva som var slemt. HUn var bare 3 år da han forgrep seg på henne, og hun hadde jo ikke peiling på at det ikke var "lov". Hun var mest redd fordi han sa at hvis hun fortalte det til mamma så ville jeg bli så sint at jeg villle reise fra henne... Har brukt rimelig mye tid på å trygge henne,og forsikre henne om at jeg aldri skal forlate henne..

Uff, er en så fæl historie, føler jeg hører hjemme i "Historie fra virkeligheten" i Hjemmet. Dette skjer liksom aldri med noen man kjenner...

Skrevet

Stakkar stakkar deg, dette var vondt å lese. Jeg er rimelig sikker på at du har en trygg sak for retten, hvis ikke vet ikke jeg hva. Gå inn med hodet hevet, og fokuser på hva som er viktig her. At jenta di skal få slippe denne overgriperen. Jeg blir så sjokkert av å lese dette, det er ganske sjelden en hører om at bio far er overgriper. Det er jo oftest stefar, bestefar osv hvis en skal se på hvem overgriperen vanligvis er. Huff sier jeg. Nå er det vel til høring at barenvernet skal inn for å vurdere samværsforeldre også, det håper jeg virkelig blir noe av. Mange barn blir tvunget til å ha helg- og feriesamvær med foreldre som ikke har foreldrefunksjonen på plass. Hadde barnevernet kunnet regulert dette, ja da hadde livet vært bedre for mange barn. Og for mange mødre (og noen ganger fedre), som sliter seg ut både fysisk, psykisk og økonomisk på det sivile rettsvesnet.

Lykke til!

Skrevet

Uff, noe så grusomt...føler med deg og datteren din. Skal nok helt sikkert gå bra! Hvordan fant dere ut om overgrepene i utgangspunktet forresten?

Skrevet

Fant ut om overgrepene etter samlivsbrudd. Må legge til historien at biofar er psykisk syk, og har store spilleproblemer..

Etter et par mnd fra hverandre merket jeg og ikke minst barnehagen,ganske store atferdsendringer. Hun begynte å tisse på seg, mareritt nesten hver natt, prøvde å utagere seksuelt på en uvanlig måte - ville vi skulle leke på gulvet hvor hun dro oss voksne ned, vi skulle ligge oppå henne..

Etter ett samvær over en helg så brøt hun rett og slett sammen. Hun kom hjem likblek, og lå helt apatisk på sofaen, vi fikk ikke tørke henne i baken/underlivet, og hadde fryktelige mareritt.VI ble veldig engstelige,men taklet vel ikke helt å tenke ordet incest. I barnehagen hadde hun mandag morgen et totalkollaps,det er det verste synet jeg har sett..

I ettertid har hun, etter masse kyndig hjelp fra BuP, vært i stand til å forklare oss hva som har skjedd. Hun forklarer det på en måte som et lite barn ikke hadde vært i stand til å tenke en gang.Det er ikke snakk om å ha sett pappa i dusjen, for å si det sånn...

Det er rett og slett en grusom oppdagelse å gjøre, og har gitt meg en ny forståelse for alle mødre som ikke klarer å se sannheten i øynene.. Det er mange runder med tvil, sorg, en lammende frykt, en kamp for å bli trodd, merke at venner ikke takler å forholde seg til deg og barnet ditt, og ikke minst at hjelpeapparatet og domstolene ikke tror på deg dersom barnet ditt ikke er blitt penetrert. Beklager å måtte si det så brutalt, men politiet fortalte meg rett ut at uten "fysiske bevis", så vil saken henlegges. Ikke minst er det jo fullt av historier om hysteriske mødre som dikter opp slike historier...

Kan love dere at jeg skulle gitt alt i verden for at min lille jente ikke måtte ha gått gjennom noe slikt som dette... Bare tanken på hvor redd hun har vært, og at jeg ikke beskyttet henne er nesten ikke til å holde ut!

Skrevet

Fytti h.....Viss ikke du blir hørt på og får full omsorgs rett da er det noe som ikke stemmer i retts norge.Politikerne har jo hele tiden sagt at de skal forandre på loven slik at overgripere ikke skal få samværs rett.De tar vel inn vitner fra barnehagen som kan fortelle om kolapsen jenta hadde osv.

Ønsker dere lykke til og håper virkelig at han aldri får ha noe med jenta si å gjøre mer.

Krysser alt jeg har for dere og håper virkelig at dere får all den hjelpen dere trenger.

Klemmer fra

Skrevet

Vinner du ikke denne saken skjønner jeg ingenting av rettssystemet!! Med en slik bakgrunn kan jeg ikke skjønne ta biofar skal få ha barnet, det meste han kan håpe på er vel samvær som er overvåket eller sammen med andre. Men barnet ditt skal jo også ha noe å si i saken, og som det høres ut på meg vil eller bør hun ikke ha kontakt med ham pga.traumer etc.

Heldig for deg at du har mange rundt deg å støtte deg til.

Lykke til,håper dette ordner seg slik at du kan fokusere litt mer på gleden ved graviditeten!!!1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...