Gå til innhold

Test av vinterdresser i Foreldre og Barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært så innstilt på å kjøpe en Reima tec dress til junior, men ser i denne testen at dressen til Kappahl kommer like godt ut, og til en tredjedel av prisen.

Hmmmmmmmmm.......

Har jo hørt mye positivt om Reima tec. Men har også hørt mye positivt om Troll, og den kom ikke godt ut i testen.

Skal ikke være lett dette nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Troll har idag sendt ut nyhetsbrev vedr testen. Her er et utdrag av nyhetbrevet:

Foreldre & Barn nr. 09 har test av vinterdresser. De har denne gang gått grundig i vannet! Det er kun to dresser som er moderne tekniske dresser – Reima Tec + (Reima Tec er ikke testet) og Troll Classic. Alle andre dresser som er med i testen er av bevernylon.

Dressene er ikke testet på vanntetthet. Foreldre & Barn har kun testet vannavvisning, men omtaler dette som vanntetthet. Testen som er gjort er kun med tre dråper vann dryppet på dressene. Test av vanntetthet gjøres ved å måle vanngjennomgangstrykk hvor alt over 3.000mm vanntrykk er regnet som vanntett. Bevernylon er ikke i

utgangspunktet et vanntett materiale.

Testen omhandler også Varmeisolering. Svært overraskende kommer Troll ut med karakter 2, selv om vi vet at dressen holder barna varme helt ned i 20 kuldegrader med ullundertøy under. ....."

Håper dette kan være oppklarende!

Skrevet

Gang på gang tester Foredre og Barn viktige produkter, og vraker de produsentene som er mest populære. Se bare på bilstoltesten. Rart om ikke noen begynner å boikotte dette bladet snart. Om ikke annet burde vi lesere - og forbrukere - sende protestmailer til utgiveren av bladet. DETTE ER FOR DÅRLIG!!!!!

Skrevet

Stusset på dette selv jeg. Hadde bevernylondress til meg selv for mange år siden, og det er da slett ikke vanntett. Trodde ingen brukte det lenger jeg, helt til jeg begynte å se etter vinterklær til poden.

Alt fins i bevernylon, og overraskende dyrt er det også.

Skrevet

Helt enig i at testene i F&B er for dårlige. Virker ikke som de testene er basert på hvordan produktene virker i praksis. Som den gangen de kåret en babycall til best i test ,som var avhengig av å stå i strømkontakt.... Burde være en selvfølge at en testvinner kan brukes med batterier.

Skulle tro F&B var kjøpt og betalt av visse produsenter!

Skrevet

Takker for opplysningene. Glad for å få vite dette før jeg hadde ev. gått til innkjøp av Kappahl sin.

Er jo helt amatør på området, hadde jo trodd at man kunne stole på sånne tester, men dette virker jo helt håpløst.

Går for Reima tec så er jeg på den sikre siden.

Skrevet

Ville bare si at jeg er helt enig her:-)

Har selv troll dressen no og er superfornøyde!!

Skrevet

Jeg har sagt mange ganger her inne at de billige dressene er like gode som de dyre og vel så det .. Problemet med dere som bare skal ha de dyre er at dere er for fine til å kjøpe billigdresser og til og med når de billige dressene ikke kommer best ut så er testene for dårlige !!!!!!!!

Kanskje på tide å komme seg ned av den høye hesten og rett og slett bare godta tingene som det er .. ??

Skrevet

Er du helt amatør bør du vel høre på folk med god erfaring og mange barn .. De dressene fra h&m . kappahl ol liknende er absolutt gode nok . og er du redd for at barnet skal bli vått kan du faktisk kjøpe mer enn en dress slik at du har noe å bytte i (og likevel ikke betale det en reima eller troll dress koster)

Skrevet

Jeg sitter med F&B foran meg, men kan ikke se at det HI skriver stemmer.

Det står svart på blått at det er teste 3 dråper vann for å teste om de er vannAVVISENDE..

Hva mener du er feil her?

Skrevet

Heldigvis var det ikke bare jeg som ikke klarte å se noe feil i denne testen (og forressten ikke den med bilstolene heller, som noen henviste til, hva var feil der?) Trodde ett øyeblikk at det var jeg som var på jordet....!

Skrevet

DE HAR IKKE TESTET VANNTETTHETEN, DET ER DET HI MENER. REIMA TEC OG TROLL ER NÆRMEST VANNTETTE, DE ANDRE DRESSENE KAN IKKE MÅLE SEG. DE ER JO BARE TESTET OM DE ER VANNAVVISENDE, NOE HELT ANNET EN VANNTETT!!!!!!!!!

Skrevet

I fjor var lillejenta litt over året. Hadde to dresser til henne, en dyr dress og en billig dress. Det var faktisk ikke så stor forskjell på de når det gjaldt vanntetthet. Hun satt jo ute i snøen og med ullklær under så fungerte de like bra. Nå som hun er i barnehage, er jeg litt mer bevisst på at de skal være vind- og vannavvisende og pustende. Alfa omega det synes jeg!!

Skrevet

Du er ikke bare på jordet, men faktisk kort!

Når det gjelder bilstoltesten så har det kommet fram i ettertid at akta graco stolene var feilmontert.

Å når det gjelder denne testen så har de bare sjekket vannavvisningen på dressene ikke vanntettheten. Tabbe.

Skrevet

Jenta mi-som var 4 i fjor da var like våt i troll dressen som i den fra cubus. Det som virkelig skiller de to er komfort mener jeg. Bevernylondressene er stive og tunge, mens troll og reima-tec er lette og luftige. Barna skal løpe. ake, klatre i snøfonner osv med disse dressene. Det er arbeidsantrekket deres. Derfor er det viktig at de er komfortable å ha på seg mener jeg. Derfor betaler jeg litt ekstra. Ikke pga vanntetthet eller varme. De er like varme uansett hvis man har gode klær under. Troll-dressen tåler ikke regn den heller. Eller regnvåt snø.

Men comforten-den er det stor forskjell på.

Skrevet

Syns testene i F&B er fine jeg. Når du leser hele artikkelen, så står det akkurat hva de har lagt vekt på, og så må man selv ta standpunkt til om det er de samme kriteriene man selv har. Og at Troll protesterte på testen: Selvfølgelig!! Det betyr jo enormt dårlig reklame, enten de nå har rett eller ikke når det gjelder kritikken. Når det gjelder kommentaren om at de populære bilsetene gjør det dårlig, så har ikke det at noe er populært noe med om ting er bra eller ikke. Reklame er alfa og omega, og de store produsentene vet akkurat hva de gjør når det gjelder å reklamere til oss forbrukere. (Ble litt paff over at de hadde montert stolene feil i testen. Er det tilfelle altså? Ikke bra.)

Ellers så syns jeg at når folk skal kalle andre dumme o.l. her inne, så kan de finne på noe annet. Dette er et diskusjonsforum, og da må det være lov å ha ulike meninger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...