Expat Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Vaar lille jente paa 17mnd er et lite matvrak, som mange av dere kanskje har faatt med seg. Hun er paa randen til trassalderen, og akkurat naa er det det vi spiser og drikker som er det hun absolutt skal ha. Selv om hun nettopp har spist og drukket godt. Vi var paa sommeravslutningsfest "for hele familien" og der hadde hun visstnok tigget kake fra alle som hun saa...rett etter at hun egentlig hadde spist middag. Har noen andre taklet situasjonen med hell? Hun skal ha alt, kaffe, oel, vin, pizza, vi ga henne sitron her forleden, det var litt morsomt, da... Hun setter opp sitt soeteste smil og sier "mer?"
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Datteren vår på to år gjør det samme, jeg tror det er en prøvelses fase de går gjennom. Alt skal utforskes. Tror ikke nødvendigvis de er så sultne eller tørste, men det er rett og slett av nysjerrighet.
kat Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 ja da her og. er glad datteren vår ikke er kresen jeg da. hun spiser det vi spiser og det er jeg gla for. men kan bli litt masete til tider. særlig i selskaper og sånn hvor hun skal smake på absolutt alt andre har på tallerkenen. onkelen hennes testet henne her en dag når hun maste om å smake på sånn hvitløk på glass. jeg syns de er kjempe gode men trodde ikke datteren min på 23 mnd skulle syns det samme. satt forventningsfull og ventet på at ansiktet skulle vrenge seg for det smakte fælt, men nei da. mere mere var det jenta sa. sylte agurker går og ned på høykant. det eneste hun ikke liker er tomat og makrell i tomat. veninnene mine ler av henne og undres over at hun ikke er rund og god. hun er tynn som en strek men kan ete mer enn meg til middag og kan spise hele tiden på ett eller annet hvis hun hadde fått lov. hun tar heldigvis like gjerne en gullrot å gnage på framfor å mase om sjokolade
apan75 Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Det er sånn her også. Selv om han har samme mat som oss på sin tallerken, tigger han fra vår. Da får han ikke, og vi ber også andre om ikke å gi ham. Vi sier nei, og peker på hans egen tallerken. Ellers lar vil ham smake på alt han vil - innenfor visse grenser selvsagt. Vin, øl og kaffe får han ikke.....;-) Da sier vi bare nei. Det er skrekkelig slitsomt. Håper det roer seg etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå