Trollet73 Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Vi fikk en liten jente! Hun ble født 30. august, så jeg klarte å snike litt i køen. Fødselen var kjempefin, og uten smertestillende. For å være førstegangsfødende, så gikk det relativt raskt. Jeg kom til sykehuset ca kl 19:30 og hun ble født kl 04:31. Jeg fikk også med meg Grey's Anatomy før riene tok seg ordentlig opp. Da jeg våknet søndag morgen med tegningsblødning, så antok jeg at noe var på gang. Jeg begynte så smått å få rier på mandagskvelden. Tirsdag begynte riene å bli regelmessige, og etter vel tre timer med fem minutters mellomrom ringte jeg til føden. Riene var ennå ikke så veldig vonde, og jeg fortalte meg selv at dette bare var maserier. Mentalt var det bedre enn å bli skuffet. Vi dro til sykehuset, men var forberedt på å bli sendt hjem igjen. Derfor var lettelsen stor da jordmor som sjekket meg sa kontant: Det blir barn i natt! Riene tok seg gradvis opp, og jeg må innrømme at de ble myyye vondere enn jeg hadde forestilt meg. Men langtfra uutholdelige. En ting som hjalp meg veldig gjennom riene var en slags mental trening. For hver ri så jeg for meg at åpningen ble større og at dette var én ri nærmere målet. Husk at dette er de eneste smertene som faktisk skyldes at kroppen er frisk og funksjonell. Andre smerter vitner om at noe er galt, men rier er et ufattelig flott sunnhetstegn fordi man er i ferd med å få frem verdens største under. Da åpningsriene gikk over i trykkerier, følte jeg en enorm lettelse. Smertene ble mindre og jeg fikk være med å jobbe selv. Før jeg visste ordet av det, ble min lille baby lagt på brystet mitt. Verken jeg eller pappaen rakk å se om det var jente eller gutt, så etter noen minutter spør jordmor: Så dere hva dere fikk? Vi ristet på hodet, hvorpå jordmor løftet opp nurket og viste oss. En liten jente!!! Hun kom seks dager før termin og var 51 cm lang og veide 3570 gram. Nå har vi kommet hjem og koser oss veldig. Dere andre septemberdamer: Gled dere!
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Gratulerer en masse med jenta. Hvilket sykehus var dere på?
Trollet73 Skrevet 7. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2006 Vi var på Elverum. Et fantastisk sted med utrolig tålmodig og hyggelig betjening. Alle mine fordommer om travle sykehus og sure pleiere ble gjort til skamme her ja. Det er nok litt luksus å føde utenom storbyene hvor det sikkert er mye mer travelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå