Gå til innhold

Ammeproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 11 uker som hele tiden har spist godt og lagt på seg. Fredagskveld pumpet jeg meg (for å ha litt på lager) og var strålende fornøyd når det kom ut 110 ml. Det er det meste jeg har fått ut hittil. Kvelden etter begynte gullet mitt å gråte etter 5 min på venstre pupp. Han prøvde igjen og igjen å ta puppen, men bare grein. Det går greit om natta, da spiser han fint fra begge pupper, men på dagen skjer det samme. Han er misfornøyd etter 5 min på venstre pupp, men ser ut som om han blir fornøyd og mett etter han har spist på høyra sida og. Han er blid og fornøyd når han er våken og sover bra. Eneste jeg reagerer på i tillegg er at han ikke har fullt så våte bleier lengre, men de er ikke tørre heller.

Snakket med ammehjelpen og de mente kanskje det kunne være økeperiode.. Hvis det er det, noen som vet hvor lang tid det evt vil gå før han spiser normalt fra puppen igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økedagene kan ta fra en dag til ei uke eller litt mer har jeg hørt. Viktig at du tar det med ro denne perioden og spiser og drikker godt. Prøv vørterøl, ammete eller maltblokker for å sette fart i ting. Styret er slutt når melkemengden har økt. Det er noe dritt, men går over.

Skrevet

Godt å høre at det går over.. var redd for å miste melka mi jeg, men får gå utifra at det er en økeperiode. Tenker jeg noe annet stresser jeg for mye!

Skrevet

Spis godt, slapp av og nyt babyen din;)

Og husk drikk nok vann, det krever masse å amme

Lykke til

Skrevet

Tusen takk... Det er vanskelig å la være å bli stresset når gutten hyler og ikke tar puppen.. Hvor lenge skal man da prøve å få han til å ta den?

Skrevet

Vet det er vanskelig å ikke bli stressa...

Men prøv, put dypt i magen og tell til 1.000.000.000;)

Mi hadde en favoritt pupp, drakk mest av den.

Kan hende din også er sånn.

Hva med å pumpe litt før du gir han den puppen, så kommer melka fortere.

Og legg han først til den puppen så til den andre?

Håper det ordner seg:)

Skrevet

Veeel, siden det bare er den venstre... Har du smakt paa melken der? (en del tilstander kan forandre melkesmaken, brystbetennelse er den foerste jeg tenker paa naar det er ensidig), og har du forsoekt tvillinghold, slik at han ligger paa samme side som naar han tar hoeyre puppen? Gaar det greit har han antakeligvis vondt i nakken eller i oeret og boer ses av legen. Amm gjerne liggende slik du (?) gjoer om natten.

Skrevet

Jeg har ikke smakt på melken - men siden jeg ikke har smakt før heller, så kan jeg jo ikke si noe om den smaker annerledes. Har litt vondt øverst i den puppen og, så jeg har vært inne på tanken om brystbetennelse. Synes han tuller litt med den andre innimellom, spytter den ut og inn igjen osv, men ikke på samme måte likevel. Skal prøve å amme liggende neste gang, slik jeg gjør om natta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...