Gå til innhold

Vi drar uten særkullsbarn til syden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Turen er bestilt nå, og vi fikk den til 1/4 av prisen enn hvis vi hadde ventet til særkullsbarna har høstferie. Vi drar uka før de har ferie. Uansett er det ikke sikkert de hadde blitt med, for mannen min sa at det ikke er bare han som skal ta dem med på turer. Også mor må ta sitt ansvar her. Ungene der har ikke vært på noen turer i sommer, men det er det ikke bare vi som skal ta støyten for. Mannen min måtte endre ferien pga en ulykke på jobben, dermed har ikke barna hans vært hos oss i sommer. Mor jobber bare sporadisk, men valgte likevel å ikke ta dem på noen tur. Vi sitter ikke med dårlig samvittighet for det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og det trenger dere ikke å ha heller:) Kos dere i syden!!

Skrevet

selv om jeg personlig synes barna bør få være med på store ferier som sydenturer. Det viktige er uansett at det ikke gjøres forskjell på barna innenfor en familie. Hadde dere hatt flere barn (særkulls som felles) og bare tatt med noen, hadde det vært noe helt annet.

Hva moren deres gjør, er vel strengt tatt ikke deres sak? Ikke alle prioriterer ferie, og om hun bare jobber sporadisk spiller vel kanskje økonomien en rolle her. Det er heller ikke galt at dere tar en tur som par, hvem ville vel påstå det. Men det hadde vært feil om dere tok med f.eks dine særkullsbarn og ikke hans.

Skrevet

Nei, ikke ha dårlig samvittighet! Det er det da ingen grunn til.

Riktig god tur!

Skrevet

Nå må jeg innrømme at våre felles barn skal være med, men de er så små at de ikke går på skole enda,derfor har vi mulighet til å få til en billigtur nå. Det er mange tusen dyrere å reise når skolen har høstferie. Det ble slik vi gjorde det nå. Det er jo faktisk sånn at våre felles barn heller ikke skal straffes for at de har halvsøsken på farssiden. Med det mener jeg at hvis alle absolutt hele tiden skulle være med, så hadde det ikke blitt noen tur i høst i hvertfall...

Skrevet

Takk for det! Det blir nesten litt slik at vi føler vi må liste oss rundt når vi ikke skal ha med hans særkullsbarn. Men vi må jo få lov å kose oss med vår lille felles familie også. Men alltid fint å høre andres synspunkt også da

Skrevet

Vi har aldri hatt med særkullsbarnet på ferie vi.

det er bl a pga at mor ikke synes det er greit. (skulle til Afrika en gang, -fikk ikke lov å ta med barnet) pluss at vi nå ofte reiser utenom skoleferier. ca 14 dager til utlandet.

Skrevet

Litt dårlegt samvit har du nok, sidan du prøver å forklare deg.

Men ikkje ha det, men reis til syden, og kos deg!

Skrevet

Ja det er jo nettopp det jeg har, litt dårlig samvittighet. Men samtidig synes jeg at jeg skal slippe å ha det. Som stemor havner en i en del slike emosjonelle konflikter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...