Gå til innhold

Det er så vondt i puppen min!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Auuuvvee!!

Hva er tegna på betennelse og hva er tegna på blokkerte melkekjærtler eller hva det heter?

Er vondt i selve puppen, mest på undersiden. Minner om spreng på en måte. Verker skikkelig. Prøvd å pumpe og massere, men hjelper lite. Holder den varm. Bruker sånn ullinnlegg.

Begynner å bli småkvalm her jeg....

Tips og råd mottas med stooor takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du rød på puppen? Har du feber? Fortsett med å holde deg varm, ta en dusj og masser, legg bebisen til brystet hver 2. time og pump ut det bebis ikke drikker. Du kan ringe legen og få resept på Syntocinon nesespray, som gjør at melken renner lettere. Hvis du får feber og den ikke gir seg i løpet av et døgn bør du ringe lege. Føler med deg!

Skrevet

Takker for svar. Nei ingen feber eller ubehag utenom. Har pumpa og babyn har sugd. Melka renner jo og det er ikke melkespreng. Føles som flere druestr. klumper som er harde og ømme og liksom smeltet sammen til en stor au!

Jeg får se an utover dagen. Blir det ikke bedre får jeg ringe noen. Kan jo høre med ammehjelpen og.

Skrevet

Dette er tette melkeganger. Jeg har hatt det, og klarte ikke å bli kvitt det ved hjelp av massasje, varm dusj, varmt omslag osv. Men det gikk faktisk over av seg selv etter et par ubehagelige uker. Men vær obs! Dette kan utvikle seg til brystbetennelse.

Skrevet

tette melkeganger - varem hyppi tillegging, alternative ammestillinger . særlig kjeven mot det harde ømme partiet hjlper, pumping om baby ikke suger ofte nok.

Du kan kjøpe lecitin på helsekost det løser opp fettet i melka så kulene

løser seg lettere opp igjen, kapsler a 1200mg 3 ganger daglig , deretter trapper du ned en tblett pr uke til vedlikslddose på 1200 mg daglig om ønskelig

Skrevet

Se her ja, hva skulle man gjort uten bim og dib:))

Alt er så mye greier nå enn sist, for den gang da hadde man ikke nett eller dib. Men klarte seg jo da og, men guh så kjekt det er.

Skal se an en til i morgen så kjøper jeg evt. slik lecitin.

Takker for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...