Gå til innhold

Kloke damer!!! Når kan jeg nattavvenne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min? Han er 6 mnd, stor gutt (10 kg) og har matvett. Vi har nylig innført grøtmåltid nr. 2, bytter snart ut mme midt på dagen med middagsglass. Får nå 2 faste måltider og 2-3 med mme i løpet av dagen.

Han legger seg 18.30-19.00 og sover nå fram til 04- 05- eller 06-tiden uten mat. Han virker sulten når han våkner og gir seg ikke til tåls med bare smokken da.

Tidligere våknet han allerede før midnatt.

Når kan vi sette ned foten for nattmaten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde det da han var nesten 7 mnd. Han våknet hver 2.time eller oftere og roet seg aldri uten å få pupp. Satte hardt mot hardt og tok tre netter hvor jeg lå i ett annet rom, faren tok han når han grein. Ga smokk, vann og kos. Fungerte mye bedre enn jeg hadde håpet på:)

Skrevet

Hvis ikke du har spesielle grunner for å nattavvenne, vil jeg si at du bare kan fortsette som nå og stole på at gutten din sover "rundt" når han er klar for det. Jeg forstår det slik at han selv har forskjøvet våkningen fra før midnatt til slik han har det nå, og da vil han nok forskyve den til morgenen når han er klar for det. For det er lenge med nærmere 12 timer uten mat for en mage som har vært vant til mat først kontinuerlig og så hver 3.- 4. time eller slik.

Og så er jo amming mer en mat også - det er kos og nærhet. Og hvem liker ikke litt av det sånn på morgenkvisten?

Men det er slik jeg tenker da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...