Stratos med 3 barn Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Inn på sykehuset, på med navnebånd = beviset på at det endelig skjer noe ) Så ble det satt inn et katater som skal irritere livmormunningen (eller hva det nå var) også fikk jeg reise hjem igjen helt til i morgen tidlig (dersom ikke noe skjer i mellomtiden da...) Kan ta noen dager dette forsto jeg.... Himmel - tålmodigheten begynner å ta slutt nå, men det er det visst bare jeg som forstår tror jeg.....
Gjest Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 ENDELIG!!! det var på tide at det ble din tur nå. håper fødselen går greit,og at ting skjer fort nå.lykke til =0)
CecilieTerese Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 ååh? har fått beskjed om igangsetting på onsdag, får man operert inn et kateter? Trodde jeg måtte bli på sykehuset helt til noe skjedde? skal jeg da la vær å ta med baggen opp på sykehuset? Var oppe en annen dag med rier som ga seg, å da følte jeg meg virkelig som en idiot som hadde tatt med sykehusbaggen opp.
Soon2B FØDEKLAR Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Så spennende!!!! Tenk å få se knøttet... Lykke til og alt det det ;-) Lover du å fortelle så fort som mulig??
monicah Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Hei, jeg skal settes igang med ballong kateter på fredag. Fikk du salve eller stikkpiller itillegg? Hadde du åpning før de satte kateter? Sorry, mye masing dette her ;-)
monicah Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Herre gud, glemte å ønske deg masse lykke til :-) Krysser fingrene for at ting skjer fort :-)
Stratos med 3 barn Skrevet 4. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2006 Hei CecilieTerese*OVERklar* Jeg skal føde på ahus og der har de begynt med dette kateter greiene, men det er ikke sikkert de gjør det overalt. Forsto det som at ahus var en av få steder hvor dette skjer. Man opererer ikke inn et kateter, det er bare en slange som føres opp i livmor halsen (eller noe) også pumper de opp en liten ballong på tuppen som skal ligge der å irritere litt. Jeg kjente ikke noe særlig til at de satte det inn og merker ikke noe spes nå heller ) Ta med deg baggen! Har hatt den med utallige ganger allerede jeg også ) Samma hva andre tror og mener! Hvilken metode de velger for å sette deg i gang kommer forøvrig helt ann på hvor moden du er, så selv om du skal føde på ahus kan det hende de velger å hoppe over det med kateteret. Jeg skal inn i morgen og fortsette på noe annet, men hva det blir vet jeg ikke, selv om det er antatt at pillene viltas i bruk og da får jeg ikke reise hjem igjen. Masse lykke til!
Stratos med 3 barn Skrevet 4. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2006 Hei monicah Bare spør! Vet ikke så mye jeg, men kan jo bidra med det lille jeg vet ) Nei, jeg fikk kun dette kateteret (som ikke er vondt bre litt ekkelt). Det skal nå sitte i til timen i morgen tidlig, men er jeg skikkelig heldig ramler der ut av seg selv før den tid og de kan fortsette igangsettingen. Neste sted er etter all sannsynlighet piller og da får jeg ikke perm mer, men må bli der. Her er det nok ingen åpning nei! Er du heldig kan det jo hende kroppen din selv har gjort litt innen fredag da slik at du kan hoppe over den fasen og heller gå rett på neste (pilller/salve). Masse lykke til!!!
Stratos med 3 barn Skrevet 4. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 4. september 2006 Takk for alle lykke ønsker! Jeg skal forsøke å holde dere oppdaterte ) Rart at vi ikke alle er skapt til å komme i gang med fødselen, men må plundres i gang så til de grader som dette ) Skulle jo nesten ikke være lov å bli gravid heller da.... Hehehe - får litt galgenhumor av dette altså!
Gjest Skrevet 4. september 2006 #10 Skrevet 4. september 2006 Masse lykke til!! Håper jeg slipper å vente så lenge... Må være slitsomt!
monicah Skrevet 4. september 2006 #11 Skrevet 4. september 2006 Har du lest det som står på mors uke 43 om ballongkateter? Jeg har vært til stripping 2 ganger, men var ingen åpning så de fikk ikke gjort noe. Skal til stripping igjen imorgen på sykehuset, håper det setter litt fart i sakene. Har de prøvd å strippe deg tidligere? ååå, håper virkelig du får åpning og rier i en fart :-)
Stratos med 3 barn Skrevet 4. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 4. september 2006 Ja jeg har lest det og ser at de her hopper over det med pillene etc. Var det det du tenkte på? Eller var det noe annet? Den infoen jeg fikk var at de gjerne satte noen piller etterpå, men at man igjen var avhengig av effekten denne ballongen gir da...! Så enkli aner jeg ikke hva som skjer etter dette kateteret ) Ja, jeg er strippet to ganger jeg også, men aner ikke til hvilken nytte det hadde..... Jo hodet har festet seg og slimproppen er gått, men ingen har nevnt noe om åpning etc. har ikke hatt ei kynne heller etter hva jeg vet... Ja,skal bli spennende å se hvor vondt dette kanbli etterhvert! Fødeavdelingen ligger jo i 12 da, så jeg skal vel finne noen metoder for å få dette rimelig smertefritt etterhvert tenker jeg. Hehehehe
Stratos med 3 barn Skrevet 4. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 4. september 2006 Hei Chidera - *høygravid* Ja det håper jeg du slipper å, men det må legges til at jeg har hatt et enkelt svangerskap, så det er ikke noe kroppslig problem for meg å gå over, man blir bare litt skrullete i huet av all denne ventingen )
monicah Skrevet 4. september 2006 #14 Skrevet 4. september 2006 Jeg har fått beskjed om at jeg blir satt igang med kateter, fordi jeg ikke kan ha piller eller gele pga. tidligere KS. Snakket med ei dame som ble satt i gang med kateter i går. Hadde gått kjempebra. De tok vannet etter noen timer å så kom babyen etter to nye timer. Beste fødselen hun hadde hatt, og hun har to fra før :-) Må være utrolig spennende å vite at du er i gang :-)
Stratos med 3 barn Skrevet 4. september 2006 Forfatter #15 Skrevet 4. september 2006 Åååå? Hehehe, disse lokale forskjellene er i grunn litt artige gitt:o) Helt umulig å sammenligne før man er ferdig liksom. Vel, jeg har ingen barn fra før, så de har ihvertfall ikke satt det av tidligere erfaringer med meg. Ja jeg krysser fingrene på at det går fort og greit, men har litt vondt for å tro det... ) Så langt merker jeg jo ikke noe, men det kan raskt snu seg! Vaske litt og luft bikkja, så kanskje... Vi får sammenligne når vi begge er ferdige ) Lettest det tror jeg.
lana<3 Skrevet 4. september 2006 #16 Skrevet 4. september 2006 Monica og hva er i magen...jeg husker ikke helt, men har dere ikke kjent noe til kynnere og slikt? De var sjokkert på sykehuset igår når de så hvor sterke rier jeg har og at livmorhalsen ikke hadde åpnet seg...
Stratos med 3 barn Skrevet 4. september 2006 Forfatter #17 Skrevet 4. september 2006 Nei, jeg har ikke hatt noe som jeg har lagt merke til. Huff, det høres ikke artig ut slik du har det altså!!! Har de sakt om de vil gjøre noe med det?
lana<3 Skrevet 4. september 2006 #18 Skrevet 4. september 2006 modningsakupunktur og mulig sette igang fødselen....hun har problemer der inne visst..enten er det fori hun ikke liker disse riene eller så har hun hjerteproblemer...
lana<3 Skrevet 4. september 2006 #19 Skrevet 4. september 2006 Ja ja hva er i magen gratulerer nå er du mamma innen to dager iallefall... Jeg skal gå og gjøre sist innkjøp til bebisen...har tatt meg en pinex forte som jeg fikk på føden igår..har fått rier hvert tiende minutt igjen nå.. kanskje handleturen kan gjøre dem sterkere....??? lykke til du iallefall..kom inn og oppdater oss senere...masse klem....
monicah Skrevet 4. september 2006 #20 Skrevet 4. september 2006 Har hatt masse kynnere og maserier de siste 3 ukene, men det stopper hele tiden opp. Har rier som slår ut på ctg undersøkelsen hver uke, men de er ganske svake. Har nå lite fostervann i tillegg så det blir spennende å se hva som skjer på kontroll på sykehuset i morgen. Ganske rart dette med kynnere/maserier, hadde ikke en enste i mine to tidligere svangerskap. Lailaelin, når skal du inn igjen på sjekk da??
Gjest Skrevet 4. september 2006 #21 Skrevet 4. september 2006 Det var på tide :0) Lykke til.Håper det skjer raskt med deg nå da,så du slipper å gå dagevis.
mamma til en skatt Skrevet 4. september 2006 #23 Skrevet 4. september 2006 Åhh, så spennende!!! Gleder meg til å høre fortsettelsen! Vi er mange som kan komme i din situasjon ser det ut til! Masse lykke til kjære deg!
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 4. september 2006 #25 Skrevet 4. september 2006 Lykke lykke til!!! Håper du skriver inn så vi får vite hvordan det går/gikk! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå