Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Hvor mye tv ser deres barn på snart 5 år? Ser de om morgenen og om kvelden, eller bare en av delene. Har en gutt som går tre dager i barnehage, de dagene blir det bare om kvelden, men de siste 4 i uken, blir det om morgenen også. Føler ofte det blir for mye barne-tv. Hvor lang tid hver dag ser deres barn tv? Bare lurer på om min ser mye eller om dette er normalt...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Vi har ei jente på snart 5 år. Jeg mener at ca 1 times TV-titting per dag er nok. Man må huske på at TV:en stjeler tid fra annen sysselsetting og fra hvile. Vi har DVD i bilen. Under kjøreturer som tar minst en halv time får hun lov å se på DVD, ellers er den "off". Ser hun på TV i bilen blir det ikke noe "inne-titting" den dagen. I helgene får hun lov å se på barne-TV på morgenen, men ikke på kvelden. I ukene ikke på morgenen bare på kvelden. Hun elsker å se på TV. Hadde vi ikke satt noen grenser kunne hun fortvekk sitte å se på TV 3 - 4 timer i slengen... Selv ser jeg nesten ikke på tv i det hele tatt. Synes det bare er søppel der, og blir utrolig irritert over alle reklamepauser som skal pumpe på oss mer og mer ting, som om ikke husene allerede eser i alle bauer og kanter... En tur i sengen med mannen min er mye mer inspirerende...
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Samboern og jeg diskuterte akkurat dette i går. Gutten vår er 4 og har en liten tv med innebygget dvd spiller på rommet sitt (jaja....). Han er veldig glad i å se film, vi begrenser det, men har ingen klare regler for når og hvor mye. Så kom jeg til å si til samboern i går at vi kunne begrense tvtitting til helgene. Men så sier han noe "lurt". I helgene så gjør vi så mye andre ting, og det er på ukedagene han har vært i barnehagen og vært aktiv hele dagen. Han kommer hjem og er sliten og da er sikkert en film (ca 1 t) deilig avslapping. Ofte så står denne filmen bare på mens han leker med andre ting. Barnetv er han så som så interessert i. Vet ikke om det var noe poeng i akkurat dette, men det blir i allefall ca 1 t nesten hver dag, unntatt helgene (som oftest). Det er ikke hver dag han spør om å få se, og hvis han en dag spør om å få se litt ekstra så går det som oftest greit. Men jeg vil ikke ha en unge som sitter og glor hele dagen ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå