Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har ei datter på 4 mnd som har laktose intoleranse, og tåler derfor ikke morsmelk. Eg må derfor gi flaske med erstatning. Er det flere som har det sånn? Og hva synest dere er rettferdig med fordelingen av at eg og min samboer skal gi ho mat om natta?? Eg har gitt ho hver natt siden ho blei født, bortsett fra en natt i helgene da han gir ho. Men eg får dårlig samvittighet fordi han ikke får sove når han jobber heile uka. Men eg trenger jo å sove ut litt av og til eg og... Og siden vi gir flaske er det jo en mulighet for det.

Hadde vært kjekt å hørt andre sine meninger....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har vi det ikke sik som dere, men tenker at hvis duu har mulighet til å ta det igjen på dagtid så er det vel rett og rimelig at du tar det på nettene.

Hvis du ikke har mulighet for å ta det igjen på dagtid så er det vel greit å dele på det,syns jeg.

Skrevet

Gutten vår får også flaske pga laktoseintolleranse. Vi deler på måltidene, men pappaen jobber hjemmefra :o)

Skrevet

ga selv falske. fra sønnen min var 3uker..mistet melken .. tok selvnatta..men var så heldig at han såv rundt etter et par dager med erstatning.

faren skal jo på jobb. men hvis fri kan de jo hjelpe til

Skrevet

Hei.

Vi gjorde det akkurat på samme måte. Syntes det er en fin måte hvor far og barn kan bli kjent med hverandre på. Dessuten så er det vel ikke så lenge til barnet ditt sover gjennom hele natten selv uten mat? Alle med småbarn må vel regne med å være ekstra sliten den tiden man må opp på nattestid.

Hvis han synes han får sove lite, så kan vel heller du stå opp litt tidlig den natta far har hatt ansvar for mating, så kan han sove litt ekstra på formiddagen.

Men jeg synes i alle fall det var en kjempegrei løsning for oss, vi har fortsatt med det selv om han nå sover hele natta, men en av oss må jo tidlig opp om morran.

Lykke til

Skrevet

jeg gir flaske.. jeg syns det er helt ok at det er jeg som tar natta.. jeg kan jo sove om dagen når hun sover... åsså våkner jeg uansett en gang på natta å går på do, å kan like godt gjøre det når hun er sulten.. vi deler på å stå opp med henne i helgene da.. mens i uka så sover hun ofte lengere så da sooover vi videre når pappa drar på jobb..

Skrevet

Jeg gir også flaske!

Jeg tar også nettene på ukedagene siden han jobber!

Det er vel det som føles mest riktig selv om det jammen er fulltidsjobb å ha barn også :)

men vi kan jo som noen andre har skrevet sove på dagtid sammen med barnet!

Jeg gleder meg alltid til natt til lørdag for DA får jeg sove hele natta :)

og til nå så har jeg også sovet lenge på søndagsmorgen!

Deilig å dele på det i helgene!

Skrevet

jenta vår får også flaske!

Da hun skulle ha mat på natta og pappaen jobbet var det jeg som stod opp på natta. Syns det et heilt rettferdig. I helgene delte vi på det.

Nå slutett jenta vår emd nattmat da hun var1,5 mnd, så det har ikke vært noen stor "belastning" for oss...

Nå er jenta vår 4 mnd og jeg har begynt å studere igen og pappaen har permisjon, da er det han som står opp for å gi henne sutten o.l. når hun våkner.

Skrevet

Lillegutt på 6 mnd får morsmelk på flaske. Om natta gir eg han flaske (då får han mme sidan det går fortast å tilberede), så då trøster mannen lillegutt mens eg lager til flaska. Og så gir eg lillegutt.

Men om lillegutt våkner på dei tider då vi skal legge oss, så er det mannen som gir han. No er det ikkje så ofte lillegutt har to nattmåltider, men fordelinga har vore sånn sidan den gong. Første måltidet om natta ga mannen flaska, mens eg andre gongen når det var midt på natt.

Som dei andre skriver så synest eg òg at det er mest rettferdig at eg gjer det seint på natt, sidan mannen skal på jobb.. sjølv om det hadde vore deilig om mannen hadde gjort det ;)

Skrevet

Jeg må henge meg på og si at jeg også gir flaske!

Må først bare fortelle hvor godt det var å se flere i samme situasjon, er ikke så ofte inne her, men de gangene jeg har vært inne å lest innlegg har det virket som alle ammer og alt går bare fint.. Her i huset har det vært kun frustrasjon rundt ammingen, og måtte for et par uker siden innse at dette fikk vi ikke til!! (prøvd de meste da, såre brystvorter, lite melk, pumping, pumping, pumping, brystbetennelse, sopp, brystskjold, barnet nektet å ta pupp, hjelpebryst og konstant veiledning fra ammehjelpen). Syns det fortsatt føles som et nederlag at "alle" andre får til å amme, å gruer meg faktisk til barseltreffet, for jeg er sikker på at alle andre har fått til dette, og at helsesøster skal kommentere at jeg gir flaske..har fått endel kommentarer allerede, og det er ganske sårt.

Når det er sagt, så er det noe positivt med å gi flaske. Jeg tar som oftest babyen på natta, men får ofte sove et par timer på ettermiddag når pappaen tar han. De timene er gull verdt :)

Skrevet

Vi gjorde det slik at jeg tok ukene når han var på jobb, så tok vi annen hver helg, den helga som var hans tok han mating og evt skifting om natta+ at han stod opp om morgenen så omvendt neste helg.

Dette fungerte veldig greit hos oss i hvetfall.:o)

Skrevet

Me og gir flaska. Har gjort det slik at for det meste var eg som stod opp om natta. I helgane og når sambuaren min arbeidar skift tok me annankvar natt. Deilig å få sova ei heil natt. No er guten vår snart 4mnd, og han ahr sove natta igjennon frå han var ca 2 mnd. Så eg vill ikkje tru det er så lenge til jenta di søv gjennom heile natta..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...