Far til tre Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Det på tide å begynne å tenke på neste sommerferie. Noen som har vært i Canada med barn? Eller kanskje i Kina? Ellers er vi alltid mottakelige for tips til turer uten allfarvei!
jeg fant firkløvern Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Ja, jeg har vært mye i canada.. mest uten, men i fjor reiste vi med gutten vår som var 1,5 år. Det er ikke noe problem å reise dit med små barn, er så si slikt som her hjemme. Er litt usikker på hva du er ute etter, så kom med spørsmål så kan jeg kanskje hjelpe deg.
Far til tre Skrevet 8. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2006 Hva jeg er ute etter, ja ... Vet du hvordan kostnadsnivået er i forhold til USA? Vet ikke hvor du har vært, men er generelt interessert i tips til steder. Tenkte oss kanskje til Vancouver først, se oss om i det området en ukes tid, så fly til Toronto/Montreal og ta to uker i de traktene. Naturen er flottest vestpå, er det ikke så? Vurderer å dra i juni eller juli, men kanskje er det veldig fullt da? Hva er den fulleste tida? Antar at ting ligger like greit til rette for barn der som i USA? Har du tatt noen togturer i Rockie Mountains? Det ser så flott ut. Har du noen tips til nettsteder med overnattingstilbud? Kommer ev. til å reise sammen med en annen trebarnsfamilie, så vi er interessert i bosteder med god plass, gjerne hus som er til leie.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #4 Skrevet 9. september 2006 Så koselig at noen har lyst til å reise til Canada da Jeg er litt trøtt nå, så jeg skal komme mer tilbake til deg senere. Men bare veldig fort: Canada er et flott land å reise i både for barn og voksne. Prismessig kan det variere fra province til province og normalt er prisene lavere i Canada enn i USA, men med dagens Dollarkurs, så blir det vel noe utjevnet. Generelt er Canada et veldig trygt land å reise til. Vancouver er en flott by, absolutt verdt et besøk. Montreal er byen i mitt hjerte. Ikke så pen som Vancouver, men med atmosofære og masse forskjellige tilbud. Juni og juli er absolutt den tiden med mest turister, i alle fall i Montreal hvor jeg bor. Så vil du vite noe mer om Montreal og omegn, så bare spør. Hvor naturen er penest, er vel et diskusjonsspørsmål. Men akkurat rundt Montreal og de store byene på denne siden av landet, er vel ikke naturen den mest spennende. Vestsiden er nok mer variert og flottere. Men det er mye fin natur her i øst også når du kommer litt lenger nord i Québec og lenger øst f.eks til New Brunswick hvor du kan finne noen fantastiske tidevannsstrømninger. Jeg har krysset Rockie Mountains med tog, men drømmen er en gang å ta buss på langs, for det tror jeg er en flott tur. Når det gjelder tog i Canada, så sjekk nøye, for avstandene er mye lengre enn man ofte tror, og det er ikke alltid det går tog hver dag. Bare spør, så skal jeg svare på det jeg kan i alle fall. -Berit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå