Gå til innhold

SØVN igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

14 mnd uten EN natts sammenhengende søvn..... nå er det like før vi møter veggen hele gjengen!!!! Desperat!!! Hva er Sleepsense? Noen som vil dele med meg? Føler at det er siste mulighet før jeg ringer legen og får henvist sovemedisin! Noen med erfaring med det forressten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La meg få e-postadressen din, så kan jeg sende Sleep Sense til deg. Det er en metode for å få barn til å sovne inn selv, og sove hele natta. Funket utrolig bra for oss, bare pass på å gjøre det nøye, selv om det kan virke veldig omstendelig.

Skrevet

Jeg fikk tilsendt Sleepsense i går, og har lest endel gjennom boka.

Er både uenig og enig med henne som skriver, men syns boken er langtekkelig.

Jeg har en gutt på 13 mnd, som har fått pupp om natten i all sin tid.

I natt (etter en uke med mye nattevåk), bestemte jeg meg for at nå er det nok.

Senga hans står er en armlengde fra meg, og da han begynte å gråte litt etter meg i natt, ga jeg han en flaske med avkjølt kokt vann og da ble han paff.

Han har smokk i snor, og klut. -Forfatteren er imot smokk, men for klut...merkelig spør du meg, begge deler er lette å miste utav sengen i i sengen.

Uansett, han gråt litt, stoppet opp og holdt på å sovne.

Så skjønte han vel at han fortsatt lå i egen seng, så han gråt litt til.

Nå kjenner jo hver enkelt sitt barn best, og jeg hørte at det ikke var gråt hvor jeg MÅTTE steppe inn.

Han holdt på i nesten 2 timer, med maaange pauser, da la han seg ned og sov.

Jeg la han ned 2 ganger, hvorpå jeg sa "godnatt vennen, nå skal du sove", og 3. gangen la han seg ned selv.

Kan hende han hadde gitt seg tidligere om jeg la meg på sofaen og han ikke kunne se meg, men han må lære at jeg har plass ved siden av han, og kanskje er det en trygghet at jeg ikke har forlatt han.

I natt er det kanskje på'n igjen, men jeg kan ikke gi meg nå.

La meg si at jeg gjorde dette etter egen strategi, men det er visst det samme hun i boka mener.

I allefall er hun veldig etter amerikansk standard, og de tenker jo litt annerledes på barn enn vi gjør.

T.ex at man ikke skal amme like lenge som oss, og helst ikke på natten, hvilket er stritt motsatt av norsk standard.

Les boka, og bruk det du føler for syns jeg:)

Lykke til!

(Beklager at det ble litt langt)

Skrevet

15 mndr og i underkant av ti netter her, men de ti nettene er ikke etter hverandre for å si det sånn. Vi fikk foreskrevet Vallergan da det sto på som verst, da vi rett og slett var helt tomme og ikke HADDE mer (lang historie, kan ikke ta den her), men det funket IKKE. Ingen virkning overhodet, så det funker nok ikke for alle, og bør nok være siste utvei, sånn rett-før-du-tror-du-må-sette bort-barnet-over-lenger-tid-før-du-klarer- å-hente-deg-inn-igjen-type-modus. Samsoving funket mye bedre for oss.

Jeg har ikke lest sleepsense så jeg kan vel ikke si så mye om det, annet enn at det lille jeg leser om det her inne, virker litt "feil" i forhold til hva som har kommet opp som nyeste nytt innen småbarn og søvn. Men, det er min subjektive overfladiske mening, har som sagt ikke satt meg inn i det.

Skrevet

Det er jeg som tilbød deg Sleep Sense.

Jenta vår er 12 mnd. Vårt problem var at hun ikke klarte å sovne selv, hun måtte ha puppen for å sovne. Hvis hun våknet på natten måtte jeg dermed fram med puppen for å få henne til å sovne igjen. Så vi ville først og fremst lære henne å sovne av seg selv, nettene var ikke noe problem. Vi laget et nytt leggerituale, og la henne våken i senga. Første kvelden gråt/sutret hun i 25 min, vi gikk inn til henne to ganger, før hun sovnet. Og dett var dett, etter det har hun sovnet i løpet av ett minutt stort sett... Og uten å hylskrike. Så for oss gikk det kjempegreit, men det er forskjell fra barn til barn. Metoden sier at barna må gråte og sutre litt for å få sove, man kan ikke regne med at de skal smile seg i søvn. Men det er opp til deg hvor lenge du orker å høre på det. Bare du bestemmer deg på forhånd hva du vil gjøre. Og du hører på gråten til barnet ditt om h*n er lei seg og redd, eller bare sint fordi du ikke kommer inn og "duller". Men du må nesten lese den selv og gjøre deg opp en mening. Jeg synes boka var lettlest og veldig motiverende. Jeg sender deg den nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...