Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Er helt syk av bekymring....Han er 16 mnd. og en er en veldig tynn liten gutt fra før, og nå har han hatt løs mage i 5 dager og kastet opp i natt. Pappa`n er hjemme og skal til lege med han senere idag, men sist gang han hadde dette fikk vi bare beskjed om at det ikke var noe å gjøre - så lenge vi fikk i han væske skulle vi ta det rolig. Men når han er så liten som han er og ikke har spist på 5 dager, bortsett fra noen tørre kjeks i ny og ne så blir jeg nesten hysterisk jeg! han har overhodet ingen gram å miste....Han får GEM m/ litt saft og farris blandet med eplemost - Noen andre råd??? Blir veldig takknemlig!!!
M&T mamma Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Så lenge du får i ham GEM og han faktisk holder på det, er det det beste du kan gjøre for ham. Når han begynner å holde på mat igjen så ville jeg gitt ham litt Biola (eller om han liker grøt så har grøten Småfolk en grøt fra 12mnd som også inneholder LGG). Datteren min ble lagt inn på sykehus pga uttørring da hun var 15mnd og der messet alle legene om LGG som er i Biola (men jeg tror man bør vente til at maten beholdes!). Det hjelper magen raskere å komme i god gammel form.
Cat.68 Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Gi ham eplenektar blandet med farris. Det rådet får man her både på helsestasjonen og på barneavdelingen ved sykehuset. Er noe med kombinasjonene av fruktsukkeret i eplenektaren og saltene i farrisen som skal virke bindende. Dette smaker også friskt og hjelper de mot å ikke bli uttørret. Blåbær, og banan kan også virke bindende på løs mage. Lykke til.
beri Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 banan. Og vannet du koker ris i- det er flittig brukt på sykehjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå