Gå til innhold

hvordan vaske lammeskinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal jeg bruke noe såpe e.l. når eg skal vaske bort gulp flekker eller andre ting? Bør det vaskes før bruk?-eventuelt hva med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vasket min i maskin med milo...det tok en god stund før den tørket...men tok den litt i tørketrommel sånn at den ble myyk igjen

Skrevet

Vet ikke om det er forkjell på vaske av de forskjellige typene, men Nøstebarn sitt skal vaskes slik:

Bruk ullvaskemiddel, IKKE Milo siden det er parfymert. Kjøper på feks helsekost. Vask det på ullprogram og tørk det liggene(eller hengende) Mens det er enda litt fuktig/vått er det viktig å gre det, på den måten blir det lite fluffy og fint som det var.

Aner ikke om andre typer, men Nøstebarn sitt vasker du ikke før bruk.

Skrevet

Bruk Lanolinsåpe (fåes bla på apotek). Hemmer grobunn for bakterier, og du trenger dermed ikke vaske så ofte.

Jeg tørker det liggende. Det tar flere dager før det er tørt. Børster det med en fin-tagget børste.

Skrevet

Kjøpte ullshampo. Vasket i maskinen på 30 grader ullprogram. Ikke skyllemiddel. Tørket flatt på et håndkle, lurt å strekke litt i skinnet under tørking. Tok noen dager før det var helt tørt...

Skrevet

Kjøpte ullvaksemiddel på babyshop.

Det skal tørkes sakte og strekkes litt innimellom.

Jeg vaska ikke mitt før bruk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...