skimre Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 hei hei! vi nærmer oss seks mnd alderen med storm skritt, bare fire dager igjen her nå... vi har prøvd med grøt i 1 1/2 mnd, men det er ikke spesielt interesant nei... middag glir ned, og hun gaper som bare det, men når grøten kommer er det bare tårer:( har prøvd å gi grøt uten hell, og varmet et middagsglass i stede, og da gaper hun som bare det, så det er ikke det at hun ikke er sulten heller, vanskelig dette her! hun har sovet hele natta igjennom uten mat, sien hun var to mnd, men nå våkner hun og gråter og sutrer i 1-2 tiden og det eneste som får henne til å sovne igjen er å gi henne mme... så det tyder vel på at hun trenger mer mat på dagen vel? prøver å legge opp litt rutiner her men det er ikke så enkelt, er det andre som har erfaringer de kan dele med oss?
Gjest Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Du kan jo prøve velling på flaske. Kanskje hun vil ha det? Eller lage litt tynnere grøt. Du har sikkert prøvd forskjellige typer grøt? Evnt å ha litt fruktmos i grøten?
skimre Skrevet 4. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. september 2006 takk for svar:) har prøvd med fruktmos og har prøvd noen forskjellige grøter, men får kanskje prøve noen fler, det er jo samme konsistens på middagen, som glir ned på høykant, tar jeg den tynnere, bare renner det ut igjen;) vet noen om det finnes det velling smokker til Avant flaskene? og blander jeg bare litt grøt pulver i flaska da eller?
Gjest Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Jeg vet at MAM har vellingsmokker, men jeg har ikke fått tak i det i byen hvor jeg bor (utkantstrøk ( ) MAM flaskesmokk passer på Avent-flaskene. Eller så kan du ofre en flaskesmokkk og klippe et lite snitt i den. Bare ta litt grøtpulver i flaska, ja.
skimre Skrevet 4. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2006 ok! da skal jeg ofre en smokk, og prøve på det, har jo haugevis av 1'er og 2'er smokker som ikke brukes lenger;)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Mener jenta di var et lite fan av sviskesaft slik som gutten min? Hva med å blande sviskesaft i grøten? Vi lager Holle hirsegrøt med vann og sviskesaft. Mini er 6 mnd og vi har nettopp etablert 2 grøtmåltider, tok sin tid... Liker ikke så godt middag ennå, men det også glir ned dersom det blandes med sviske ;o)
skimre Skrevet 4. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2006 stemmer det, sviskesaft glir ned på høykant her:) blande det med grøten ja, *hehe* har jeg ikke tenkt på engang! det skal prøves i kveld!
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 Det var slik "grøteventyret" startet her i heimen i hvert fall. Alt som blandes med sviske er toppers. Kjekt at jeg kan være til hjelp for deg. Har fått flere gode tips fra din retning ) Meg som har lest den derre boka vet du ;o)
skimre Skrevet 4. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 4. september 2006 så bra!!! klart jeg husker deg! bra at vi kan hjelpe hverandre litt!!! går det bra med rutinene hos dere da? her har et par tenner kommet litt i veien for sovinga, men vi prøver så godt vi kan;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå