mysig Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Drar til Dubrivnik (Cavtat) i slutten av september m jenta mi på fire mnd, er det noen som har noen tips til meg? Ang restauranter, butikker, steder å se? Alex sin mamma, har du komt tilbake? Så du skulle reise i august:-)
#Ariadne# Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 hei=) har vært i kroatia mange ganger, men ikke akkurat i dubrovnic... mannen min er fra kroatia, så er det noe du lurer på, så svarer jeg deg gjerne=)
mysig Skrevet 6. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2006 Vi drar til Dubrovnic den 24 septemper og eg lurer på masse;-) Hvordan pleier været å være på den tiden? Hvordan er det å reise rundt med buss,er standarden god? Skal ikkje reise så langt, men håper det er mulig å ha med seg vogn på bussen? Hvordan er holdningene til amming? Går det an å amme i offentlighet? Vi skal bo på et sted som heter Cavtat, kjenner du til til det? Hvordan er det med shopping i Dubrovinic, har de noen kjekke butikker? Feks Zara? Er det noe spesielt eg bør være på utkikk etter?Hvordan er prisnivået i forhold til Norge? Lurer på masse eg, kom ikkje på noko meir i farten
#Ariadne# Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 været pleier å være som varm vår i norge p åden tida. var i kroatia i fjord på den tida, og da begynte høsten å komme .. så ha med lit varmt tøy også. helt okei og ta buss, grei standar, plass til vogn helt okei å amme offentlig. ikke noe annerledes enn her hjemme er generelt billig i kroatia. merkelær har ca norske priser, men alt annet er billig. mat og drikke er kjempe billig. og gull må du kjøpe. kjempe billig!!!!! er rullesteinstrender og en del kråkeboller, badesko annbefales, selges billig overalt. barnemat og bleier: har alle de kjente merkene. mat er litt billigere en her, bleier mye dyrere... bare å si fra vis du lurer på noe mere=)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #5 Skrevet 9. september 2006 hei- vi var i cavtat i sommer med 3 barn!!! vi koste oss glugg ihjel. veldig fint.veldig pent.- den minste var 4 mnd og de andre barna badeglade- så vi var på "bystranden" som ligger til høyre når du ser utover vannet ved hoved havna. Det er en del resturanter langs havna og alle er like greie. hadde ingen store gourmet opplevelser bortsett fra på moovietar hotel hvor vi bestilte masse småretter m sjømat. Det er et tips generellt; bestill flere små retter. hvis du liker italiensk pizza så er de gode i cavtat. -gå tur rundt halvøya så ser du fort hvor du kan bade. paraplytrille er greit hvis du ikke skal gå i den gamle bydelen..eller.. da er det lett å bære. du må få meg de gamle gatene bak der. sitt på kaia. tur til dubrovnik burde du, men det er en varm by og man kommer seg ikk ut av gamlebyen m barnevogn.vi vandret rundt i hovedgatene noen timer og fikk dekket shoppebehovet. Det er ikke mye å gjøre i cavtat, det er lite og hyggelig. vi rakk ikke å utforske "baksiden" av halvøya hvor det er et hotell hvor det skal være en stranda. det er ikke sandstrender her. en liten butikk, med god og billig kroatisk vin og frukt marked noen turistbutikker. Kjenner jeg blir ivrig- veldig hyggelig sted- vil gjerne dit igjen Vet du hvor i cavtat du skal bo
Anonym bruker Skrevet 9. september 2006 #6 Skrevet 9. september 2006 ang buss: det er mye hyggligere og lettere å reiese rundt m båt.....kan tenke på å ta m redningsvest til lille kanskje. båtene er små ferger eller større turbåter.tok med grøt og morsmelk pulver herifra-men det fantes jo andre merker der
mysig Skrevet 15. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 15. september 2006 Takk for mange gode tips, begge to. Hotellet vi skal bo på heter iberostar epidaurus, der er eit all-inclusive hotell så eg håper maten smaker sånn nåkenlunde;-) Gleder meg masse til turen, det nærmer seg helldigvis :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå