Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #1 Skrevet 4. september 2006 Er det andre her inne som blir sint når babyen våkner 6 om morningen? eg har skikkelig dårlig samvittighet og føler meg som en dårlig mor.. merker at jeg får dårlig tolmodighet og kanskje blir litt bråere i bevegelsene mine. er dette normalt? Står dere opp med babyen eller prøver dere å få den til å sove videre?
Fisemusas-musefis... Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Gammel er babyen din? Jeg kjenner det knyter seg i magen og blir litt irritert når de våkner tidlig... Før de to største beg i bhg så våknet han eldste på 3 år grytidlig, men da gav jeg han litt vann og skiftet bleie (vil ikke slutte) også la han seg med en bok. Mellomste på 18 mnd sover til halv ti hvis han får lov så han er det ingen prob med. Mini på 3 mnd våkner noen ganger 5 og 6 og da får han mat, så ligger vi å prater litt (senga han står inntil min, er litt liten plass der jeg "bor") også sovner han... Du er så absolutt ikke noen dårlig mor, skjønner deg godt. Dette skjer nok fordi du er trøtt, og da blir man veldig lett irritert... Prøv å legge h*n igjen, og se om h*n sovner...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Uff gutten min på snart 9 mnd våkner først to ganger i løpet av natta og nå har han begynt å stå opp kvart på seks. Idag lå jeg til litt over halv sju og prøvde å få han til å sove litt til. Syns halv sju er tidlig nok spesielt etter to ganger på natten fra før. Kanskje jeg forlanger litt for mye, vet ikke.... Kl 8 var han stuptrøtt igjen men jeg kan ikke gå og legge meg. Skal sende hun andre på skolen osv.... Jeg er vel ikke den blideste mora på denne jord før 6 om morran nei.....
go`mor Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Kjenner igjen den følelsen ja. Ble sint og irritert og som du sier kanskje litt brå i bevegelsene. For så og få kjempe dårlig samvittighet etterpå. Ble kjempe lei meg. Er ikke sånn lenger nå, lille gutt har blitt 9,5mnd. Jeg pleide å ta han opp i senga, og "tvinge" han til å sove videre. Det gikk når han var liten. Våkner han 6 nå er det ingen kjære mor, da må jeg stå opp. Heldigvis så sover han sonregel til 7 ihvertfall.
WP-TLogPeanut Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Blir ikke sint nei , bare veldig oppgitt enkelte ganger,hehe... Prøver å ta henne opp i senga til meg da,og få henne til å sove liiiitt til... Som oftest funker det ikke,men hun blir så glad og blid at jeg må bare bli glad og stå opp uansett
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Er sikkert normalt. Jenta mi våkner alltid i 6 tiden, så er veldig vant til det, blir aldri sint av den grunn, men jeg blir fryktelig trøtt og litt oppgitt, særlig når hun våkner klokken halv seks. Hvis hun sover til halv sju så er jeg kjempefornøyd. Hun er 9 mnd og jeg må opp et par ganger i løpet av natten for å putte i smokk eller legge henne i normal stilling (hun havner i de merkligste stillinger, skikkelig urolig jente om natten). Jeg prøver først å amme henne når hun våner om morgenen for da sovner hun kanskje igjen, men dette funker ikke alltid og da må vi stå opp.
Luca Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 Siden du spør så; Vet ikke om du ordlegger deg litt rart bare, eller om du mener at du virkelig blir sint? For hvis du blir det, så syns jeg det er litt spesiellt egentlig. Og hvis du da i tillegg bruker bråe bevegelser når du holder på med babyen din, syns jeg faktisk du mangler litt kontroll her. Men skjønner godt følelsen av å ville sove lenger enn 6, men blir vel mer som Wenchepia under her, oppgitt bare. Syns ikke det er morning før tidligst 7 jeg, så skjønner som sagt at du syns det er litt tidlig. Syns du bør innstille deg på at babyen din våkner 6, og at det ikke kommer som en overraskelse. Enten kan dere ligge en time eller noe i senga, og hvis det ikke går må du jo bare innstille deg på å stå opp.
prekæs Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 Hvordan kan man bli sint på verdens blideste mirakel? Aldri.
Only Skrevet 4. september 2006 #9 Skrevet 4. september 2006 Ikke 06.00, men i det siste har det vært på klokkeslettet 05.15, da kjenner jeg det bruser litt i årene mine.
Gjest Skrevet 4. september 2006 #10 Skrevet 4. september 2006 Nei:-) Jeg har aldri blitt sint på henne! Men litt oppgitt kan man jo kjenne seg innimellom, det er nok normalt
joplaya Skrevet 4. september 2006 #11 Skrevet 4. september 2006 Blir ikke sint, men heller oppgitt og synes veldig synd på meg selv.. av å til våkner hun fem, og ligger å smiler så søtt i sengen..sjelden hun vil sove lenger, men jeg nekter å skru på lys å lage dag før seks da! som regel sovner hun igjen etter noen timer, og kan da sove i 2-3 timer til..
Dano Skrevet 4. september 2006 #12 Skrevet 4. september 2006 ja kan blir mektig irritert ja:-( Litt brå bevegelser innimellom, og samvittigheten er svart etterpå:-( Men stort sett klarer jeg å skjerpe meg....
Gjest Skrevet 4. september 2006 #13 Skrevet 4. september 2006 Nei. Har aldri vært sint på han. Blir sint på sambo som sover så utrolig mye mer enn meg!! Han har et sovehjerte uten sammenligning, og det irriterer meg når jeg selv ikke har sovet godt på evigheter. Da bråker jeg for å vekke han;) Gullet våkner seks her også, men han er så blid og opplagt at det smitter:) Legger meg å sover sammen med han i åtte - ni tiden da. i dag sov vi to timer. utrolig godt! Men nei, aldri sint på bebis. Bare oppgitt.
Gjest Skrevet 4. september 2006 #14 Skrevet 4. september 2006 til HI - Har du mulighet til å få mere avlastning slik at du får hvilt ut litt? Kanskje du skulle ta det opp med HS eller lege? Er du en hissig type ( kom ikke på noe bedre å kalle det) eller kan det være hormoner, vitaminmangel el? Var hissig og sliten selv, rett før fødselen. Skyldes lite jern og lave B12 verdier..
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #15 Skrevet 4. september 2006 Nei blir ikke sint på henne, men på pappa'n som ikke tar henne når han allikevel skal stå opp 6.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå