Gå til innhold

Når slutte med grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 10 mnd virker lei av grøt. Kan jeg erstatte morgengrøten med brødskive allerede nå? Hvor mye melk er det da viktig at han får i seg i døgnet da? Til nå har han spist to posjoner grøt og tilsammen 1,5 dl mme i døgnet. Det er jo mye mme i grøt, så jeg regner med jeg må få i han mer melk for at han skal få i seg tilstrekkelig med kalsium?

Takk for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville begynt med brød nå ja :) vi begynte med brødskiver da gullet var 7-8 mnd, noen begynner også når de er 6 mnd. Gi noen ostebiter eller hvitost på skiven, der er det jo mye kalsium. Kanskje kan du begynne så smått med vanlig kumelk å drikke? vet mange ikke begynner før de er 12 mnd, men det går an å prøve litt når han er så stor som 10 mnd. Hvis du ammer fortsatt er det ikke så farlig med om det blir mindre mme. Eller hvis han får mme å drikke i tillegg til grøten, så gjør det ikke noe om du kutter et grøtmåltid. Man anbefaler ikke mer enn 0,5 l mme totalt i døgnet, men det vet du sikkert. Jenta vår ble også grøtlei da hun var rundt året. En stund hjalp det å variere grøttypen litt slik at det ble forskjellige smaker. Tror vi sluttet helt med grøt da hun var rundt 14-15 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...