Gå til innhold

hvordan klarte dere de første ukene alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk dere nok søvn? klarte dere å ha besøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med nyfødt baby tenker du på??

Eller generelt de første ukene alene som alenemor?

Skrevet

med nyfødt baby alene de første ukene, spesielt med tanke på søvn..

Skrevet

En må være veldig strukturert og være fast bestemt på rutiner. Det er best for deg og barnet. Og det går fort å komme inn i et fast mønster. Sov så mye du kan, hver gang babyen sover. Gjør husarbeid med babyen i sele eller sjal. Da får den den oppmerksomheten og kosen den ternger. Syng mens dere koser dere så roer den seg. Da får du og gjort noe samtidig.

Lykke til.

Skrevet

Jeg er alene med en på 2,5 år og en på 13 dager...litt lite søvn men det går bra..

Skrevet

Jeg hadde pappaen hos meg de første 3 ukene men de neste ukene ble veldig slitsomme. Å alltid være den som må stå opp natten, å være den som skifter hver eneste bleie osv. I tillegg hadde hun kolikk så verden var ikke akkurat skjønn.

Jeg gikk i min egen transe de første 3mnd tror jeg. Hadde lite besøk å var minimalt sosial. Måtte sove hele dagen med snuppa som skreik hele natta så hadde ikke så mye valg.

Skrevet

søvn er en luksus jeg ser fram til å nyte når dukka blir tenåring.. Lite søvn ja, men etter noen mndr blir kroppen vant til det :)

Skrevet

glemte å nevne at min lille søvnterrorist er straks 3 år.. Og fremdeles lite søvn.. :)

Skrevet

jeg er ikke alene mamma, men det er alltid jeg som tar datteren vår på natten... hun vil bare ha pupp...og det kan ikke pappaen gi henne....de første ukene var hun en del våken på natten..men det går seg til..hun får mat om natten enda, (4 mnd) men jeg er trøtt på dagen..har vel sovet på dagen 2-3 ganger siden hun ble født

Skrevet

For meg var det alfa omega og sove når han gjorde det. Trengte mat hvar andre time i 9 uker så sov aldri lenge av gangen. Fikk hjelp av mamma til husarbeid.

Hadde ikke noe sosialt liv før han begynnte på flaske når han var 7 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...