Karoline's*mamma Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Og må vi melde frå til trygdekontoret eller kjem barnetryda automatisk? Får vi den frå den månaden babyen blir fødd? Mykje spørsmål her, men eg har ein diskusjon med min kjære her. Blir arti å sjå kven av oss som har rett :-)
Ranveig R Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Barnetrygda kjem automatisk. Eg huskar ikkje heilt, men eg meiner du får den frå månaden etter babyen er fødd.
Dano Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 barnatrygden kommer siste virkedag i mnd... Den skal komme automatisk, når sykehuset sender inn papirer, men det kan ta tid , så du kan godt ringe og si du har født og...:-) Du får den fra mnd etter barnet er født....
Beama Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Du får den fra måneden etter at barnet er fødd... men er sjelden at trygdekontoret har alt klart til dess.. så som oftest får man etterbetalt for en måned eller to... Det skal gå automatisk.... men ikke alltid det gjør det.. måtte selv ringe når snuppa var 3,5 mnd... de hadde glemt oss...
Karoline's*mamma Skrevet 3. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2006 Ok. Tusen takk for svar. Og veldig kjekt at eg hadde rett :-)
Chatzy Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 jeg fikk et brev same mnd som han var født der de spurte om hvilken konto jeg ville ha barnetrygden på... selv om de hadde kontonr mitt der jeg får fødselspengene.. snodige greier.. bare for å kverulere skreiv jeg på et annet kontonr jeg har jeg da.. hehe*
brummeline Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Jeg husker jeg ringte dem, fordi jeg trodde de hadde glemt oss. Men jeg husker ikke helt hva jeg fikk til svar, men jeg fikk pengene. Jeg ble også spurt om kontonr. Og jeg tror de gjør det fordi det er så mange som sparer barnetrygden for barna på egen konto. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå