mai mammaen til to Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 måtte de være festet til selen deres hele flyturen? har en venninne som sier at barn over 6 mnd må sitte festet til selen til foreldrene hele flyreisen...kan ikke skjønne at det kan stemme
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 flydde da hun var 8 uker...å det hørte jeg ingenting om...men dem anbefaler jo at man sitter fastspent mest mulig...og det gjelder jo ikke bare for barn
mai mammaen til to Skrevet 3. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2006 måtte babyen ligge i en bag eller noe da? hun sa så små babyer må ligge i en slags bag, mens de over 6 mnd må sitte fast i foreldrenes sele....og det må de heleflyturen... vet jo at det er anbefalt...men syns det var rart at babyene må være festet når ikke vi må..hun sa barn opp til 2 år måtte det
Halloween-mamma Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Nei, det stemmer ikke hos SAS i hvert fall.. Når vi reiste på ferie i sommer så var gutten min 9 måneder, og han satt kun fastspent på vei opp og ned. Og vi fløy med tilsammen 4 forskjellige fly..ikke en eneste flyvertinne som nevnte noe om at han ikke fikk bevege seg fritt.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Jeg fløy med lillegutt da han var 6 mnd. Hadde han da festet til selen min hele turen. Det gikk veldig bra, for han sov så og si hele turen. Men vi reiste på kvelden, og det var natta for han. Så jeg tror nok ikke jeg hadde klart å få han til å sitte fastspent i selene hele turen hvis det hadde vært på dagtid. Tviler på at man må gjøre det. Det er sikkert de samme reglene som for alle andre (at selene skal være på ved opp og ned tur).
Ranveig R Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Nei, det stemmer ikkje. Vi har flydd med fleire ulike selskap, ved 5 mnd, 7 mnd, 10 mnd og 11 mnd. Selen må vere festa under letting og landing. "Når skiltet med fest setebelte er slukket" kan du ta av selen.
Ranveig R Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Men det er klart at det er anbefalt - akkurat som for oss voksne. Men i og med at babyar (og særleg dei som begynner å bli litt meir aktive enn dei heilt nyfødde) må få strekke på seg under flyturen (med mindre dei søv), ellers blir det vel ramaskrik. Dersom du skal fly langt kan du høyre med flyselskapet om dei har såkalt "baby bassin", ei "seng" som blir festa på veggen framfor setet ditt. Men skal du få det, må du bestille i god tid - sidan det er eit begrensa tilbud.
♡ Rødhette ♡ Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Fløy til Tyrkia med lillegutt naar han var 7 mnd.. Han satt kun i selen under letting og landing.. Umulig aa faa han til aa sitte stille i nesten 4 timer i en sele.. Heh e he...=D
mai mammaen til to Skrevet 3. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2006 det var det jeg tenkte..at det var når man lettet og landet..og ev hvis skiltet lyser....skal til tenerife når datteren vår er 9 mnd..og kan jo ikke be henne sitte helt i ro så lenge da..må jo få bevegd seg litt...
Ranveig R Skrevet 3. september 2006 #10 Skrevet 3. september 2006 Ja. Du kan ikkje forvente at ein våken smårolling på mellom 6 og 12 mnd skal sitte i ro i timesvis. Tenker flyvertinnene hadde blitt sprø etter kvart )
mai mammaen til to Skrevet 3. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 3. september 2006 hehe... ja det måtte de da...vi skal dra kl 8 på morningen..og da er hun sikkert lys våken..hehe... eller det er jo en del mnd til enda da.. så kan jo hende hun sover på den tiden da..hehe
WWJD Skrevet 3. september 2006 #12 Skrevet 3. september 2006 gutten min var akkurat 6 mnd, og måtte kun være festet til selen under landing og take off. Reiste med Norwegians
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå