ღhælgelainnღ Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 jenta vår på 6 måneder er veldig plaget med tørr hud og tendens til eksem. Hun klør seg hele tiden, både i søvne og i våken tilstand. Har kloremerker flere steder på kroppen og røde flekker etter at hun har gravd og klødd seg. Jeg smører henne flere ganger om dagen med fuktighetskrem, men synes ikke de produktenejeg har prøvd har vært effektive nok. i tillegg bruker jeg en kortisonkrem som heter Midison på de verst utsatte stedene. Av fuktighetskremer har jeg brukt Locobase, a-creme og aderma, uten at de har hjulpet noe særlig. Huden hennes vil liksom ikke absorbere kremen, det bare preller av og hun har nesten hud som sandpapir. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne? Er det noen kremer jeg burde prøve som kan gi bedre fuktighet til huden? Merket også at hun reagerte allergisk da jeg ga henne en type grøt for noen uker siden, så antagelig var det hveten hun reagerte på.
gærne ko Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 vår gutt på 3 mnd har det samme problemet, eksem og tørr hud. Var hos legen og fikk resept på Mildison krem til ansiktet og Locoid fet krem til resten av kroppen. Smører han inn 2 ganger daglig. 5-10 minutt etter at vi har smurt han med disse kortisonkremene, smører vi han inn med en krem som heiter Ceridal Lipogel. Etter kun et par dager er huda mykje bedre, nesten som ny )
winneboo Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Var hos homeopat å siden har vi ikke trengt å smøre mer. Hun har fått tilbake den myke babyhuden hun ble født med
Gayza Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Prøv også kaliumpermagnetbad. Det hjelper veldig godt her både på eksemet og kløen.
ღhælgelainnღ Skrevet 4. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. september 2006 hva er et kaliumpergmanetbad - og hvor får man kjøpt noe sånt?
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 Vår lille på 7 mnd har også eksem som klør. Vi smører han morgen og kveld med Helosan, antiseptisk hudsalve. Fungerer kjempebra! Prøvde hydrokortison og andre typer hudkrem, uten særlig resultat..... Han reagerer forresten også på hvetegrøten (og havregrøten), er gluten i begge disse.... Nå får han kun maisgrøt.....og lavallergen middag (hipp sin kalkunmiddag, uten gluten).
Gjest Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 Vi fikk resept på Phenamin (drikkes) og legen anbefalte også Ceridal (krem). Det fungerte med en gang på gutten vår, men han var ikke så plaget som jenta di. Hvis du skulle prøve dette kan du være obs på at Phenamin er et svakt sovemiddel også. Det visste ikke vi, og fikk litt sjokk da gutten sov veldig mye og lenge (før vi leste mer om produktet og fant det ut da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå